larm till min bmw e34 520i 24v -91 import: cargard,defalarm?

noxxvile
22 januari 2008 · 148 Inlägg

Ska köpa ett larm till min bmw e34 520i 24v -91 import.
jag har ingen som helst anning om vilka larm som passar till min bil.

Kollade på ett cargard t70c men de är tydligen till bilar som är nyare än -97.

Någon som kan hjälpa mig att hitta ett larm som passar och funkar till min bil

glas,dörr,huv,bagage,startspärr+godkänt av försökringsbolagen

+ om den har nivåsensor,gps, osv


mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
Evil_Genius_Garage *Gysot*
23 januari 2008 · 473 Inlägg

Ja vet vilket larm du ska ha...
Du ska ha Carguard 850s det är med imobilizer & allt..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
noxxvile
23 januari 2008 · 148 Inlägg

Knasig_Racer skrev:
Ja vet vilket larm du ska ha...
Du ska ha Carguard 850s det är med imobilizer & allt..

okej och försäkringbolagen godkänner detta larm till min bil då?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
MrCalle Team Autohifi!
23 januari 2008 · 865 Inlägg

Det bästa du kan göra är just det att du ringer ditt försäkringsbolag och ber dem att maila dig en lista över billarm som de godkänner för just din "import" bil så att allt blir rätt från början.

noxxvile
23 januari 2008 · 148 Inlägg

MrCalle skrev:
Det bästa du kan göra är just det att du ringer ditt försäkringsbolag och ber dem att maila dig en lista över billarm som de godkänner för just din "import" bil så att allt blir rätt från början.

okej får ringa dom imorn och be skicka en lista på godkända larm till min bil.
sen blir de nog att beställa ett smile

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
Evil_Genius_Garage *Gysot*
24 januari 2008 · 473 Inlägg

Dom godkänner det larmet ja vet eftersom jag jobbat som larmmontör.
Dom vill att du ska ha ett sånt p.g.a import.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
noxxvile
24 januari 2008 · 148 Inlägg

Knasig_Racer skrev:
Dom godkänner det larmet ja vet eftersom jag jobbat som larmmontör.
Dom vill att du ska ha ett sånt p.g.a import.

okej, vad bra smile blir de bättre att jag ber englunds sätta dit larmet eller om jag hör de själv?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
E-30
24 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Det finns några olika återförsäljare som kör en "KAMPANJ" med färdiginstallerat Cargard 850s. Pris 3,500:-
Köper du ett bättre beggat, så kostar detta ca: 500:- hos www.tradera.com

Kampanjen hittar du hos Blocket. Sök på: Cargard 850s
Själv kör jag med Cargard 950s till BMW:n, skulle aldrig falla mig in att börja klippa i bränslekablaget, tändningen och tändspolen. Vilket du MÅSTE göra för att koppla in Cargard 850s.
Dessutom MÅSTE Cargard 850s installeras av en auktoriserad firma, annars blir det ej godkänt.
Det finns ej ens ett inkopplings-schema till CG 850s hos K-G Knutsson. sad

http://www.tradera.com/search/imp.aspx? … mp;l_desc=

Senast redigerat av E-30 (24 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Evil_Genius_Garage *Gysot*
24 januari 2008 · 473 Inlägg

Köp inte begagnat som är använt..!! Du kan inte montera det då eftersom alla kablar är svarta samt att den kod som säger vilken kabel som är vilken klipper man bort när man monterar larmet.. Så få ett monterat av en firma så har du garanterat försäkringsbolaget på din sida..smile

Glömde säga att du har 3 startspärrar på larmet oxå..Tändning,Starmotor & bränslepump..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
noxxvile
24 januari 2008 · 148 Inlägg

okej men farsan jobbar ju på  englunds (bmw verkstad).
får man inte med kopplings schema till larmet?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
E-30
25 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Knasig_Racer skrev:
Köp inte begagnat som är använt..!! Du kan inte montera det då eftersom alla kablar är svarta samt att den kod som säger vilken kabel som är vilken klipper man bort när man monterar larmet.. Så få ett monterat av en firma så har du garanterat försäkringsbolaget på din sida..smile

Glömde säga att du har 3 startspärrar på larmet oxå..Tändning,Starmotor & bränslepump..

Iochmed att man MÅSTE kapa kablarna till: Tändn, startm, bränslepump. Så leder allt detta klippande i sämsta fall, till spänningsfall. som kan resultera i div prestandaförsämringar. Dessutom kommer de klippta kontaktytorna att korrodera med tiden. Dessutom är CG850s känt för att krångla ofta.

Ett gott råd: Köp istället ett CG 950s. Ett av de absolut bästa larm som finns. Du har även flera möjligheter till inkoppling extra larmslingor,magnetkontakter,mm till CG 950s.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
S-Larsson
25 januari 2008 · 514 Inlägg

Skulle oxå rekommendera cargard 950. Och jo du får ju såklart med kopplingschema till larmet.. Dock inte bilspecifikt vilket är att föredra. Jag monterade ett larm på en importerad bmw touring för nåt år sen. Det var den jävligaste bil jag nånsin monterat ett larm i och då har jag monterat ett antal.. Ändå hade jag bilspecifikt kopplingschema.. Dock så när det var import så stämmde såklart inte färgerna på kablarna så man vart ju inte så hjälpt utav det kopplingschemat ändå. Det var främst inkopplingen utav styrningen till c-låstet som jävlades..

Så jag säger det, har du nån som kan koppla in skiten så lämna bort det smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Lind4hl skrev:
jag har ett carguard 850s  om jag inte minns helt galet, jävla skitlarm säger jag bara, krånglade en hel dag för att få bilen till och låsa dörrarna igen, startspärren går i ibland, larmet börjar tjuta av ingen anledning osv.

ne satsa på något annat istället

Bara för att du hade otur betyder inte det att alla är skit.

Mitt Carguard-larm funkar toppen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
noxxvile
25 januari 2008 · 148 Inlägg

okej, jag blir lite tveksam nu vad jag ska köpa smile
far min kopplar ju in de åt mig vi har ju kopplingschema o de på bmw verkstan.
ni ska ju övertyga mig=)
cargard 850s eller 950?
eller kanske defa?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
E-30
25 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Ska du skaffa DEFA så vill jag varmt rekommendera de lite äldre larmen ur Defas modellserie: Patriot 700XL. Ett mkt kompetent larm. De nyare Defalarmen fellarmar tyvärr allt för ofta. (samt att de ofta går sönder)

Jag vågar nog påstå, att jag under 20års tid, har provat på de allra flesta billarm som finns på marknaden. mina egna erfarenheter säger mig att Cargard 950s är NR1. På 2:a plats kommer Defa Patriot 700XL.

Cargard 950s är ju så otroligt lättarbetat vid installationen, samt at det bjuder på mängder av möjligheter att koppla in extrautrustning. Dessutom har det mängder med andra fördelar, som tex: att du kan koppla in både +positiva samt -neg dörröppningskontakter, inkl larmslingor till extraljus, stereo,mm. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
noxxvile
25 januari 2008 · 148 Inlägg

okej, cargard 950 är ju billigare också, finns de att köpa till nivåsensor till detta larm?

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
noxxvile
25 januari 2008 · 148 Inlägg

det är  ingen startspärr till 950?

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
AndreasPlars
25 januari 2008 · 1 062 Inlägg

Nej. Dagens 950s saknar startspärr sedan ca -00. Heter idag eg 950s-2000.
Du måste ha ett larm med imobiliser, dvs automataktiverande startspärrar minst 2st.
Spämnningsfall till soppa och tändning får man knappast om man bryter sig in på styrningen till bränslepumpsreläet och huvudreläet. Eller något relä som styr tändning/matning av styrdon.
Det är ju dumt att klippa den "heta" kabeln till pumpen. Dels för att den leder klart högre strömm och för att det blir enklare att i säkringscentralen att tjuvkoppla i många fall.
Har inte alls hört att det ska vara problem med 850s. Men pajjar fjärrarna och man har sumpat nödkoden som man alltid ska kunna stänga av larmet med och koda in nya fjärrar med så är man ju rökt!

M.V.H.

Saab 900i (1989)
E-30
25 januari 2008 · 1 050 Inlägg

noxxvile skrev:
okej, cargard 950 är ju billigare också, finns de att köpa till nivåsensor till detta larm?

mvh micke

Yes, det finns nivåsensor att köpa, dock ej original till CG950s. Originalsensorn passar endast till det senaste CG larmet T70 någonting.

Väljer du däremot ett äldre "Defa Patriot 700XL" så passar den senaste orig nivåsensorn rakt av. Den larmar redan vid 5 graders lutning. Då blir det knepigt värre att försöka sno de nya hjulen. big_smile
Till detta larm är även Sirenen utrustad med batteribackupp. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
noxxvile
29 januari 2008 · 148 Inlägg

okej, vill gärna ha ett larm som är godkännt av försäkrings bolaget då  den blir lägre då också.
850s larmet är ju godkännt, hade vart kul att ha ett t70c men de är inte godkännt på min e34 520 -91 import

mvh micke

Bmw följer inte, Bmw leder.
Volkswagen passat "3c" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang