8676
Sök

Förlustanmält körkort

Flickspanare
731 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Tjena. För en tid sedan blev jag av med min plånbok på krogen och fick då naturligtvis spärra alla kort, och därtill oxå körkortet. Några dagar efter jag gjort detta så fick jag ett brev från något företag som då skrev att pga att jag tappat körkortet så finns där en "anmärking" på mig som blockerar vid ev låneansökningar osv osv. Det ger en träff vid kreditprövning helt enkelt. Jag undrar då kort och gott, någon som vet vad detta är för företag? Och hur man tar bort den anmärkningen?

Mvh

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

5 198 Inlägg
24 januari 2008
Blockerar kan det nog inte göra,, men däremot så kanske det står som info vid skärmen hos den som handhar låneansökan att körkortet är förlustanmält så att de har nogrannare koll,,, för vissa kollar nämligen knappt att kortet stämmer med den dom har framför sej..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 januari 2008
Lär väl vara något av dom stora "kreditregistren" eller vad man nu ska kalla dom.

UC är ju ett exempel men det finns väl fler.

Aldrig hört talas om att man kan få "prick" för att ha blivit av med körkortet big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Flickspanare
731 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Lär väl vara något av dom stora "kreditregistren" eller vad man nu ska kalla dom.

UC är ju ett exempel men det finns väl fler.

Aldrig hört talas om att man kan få "prick" för att ha blivit av med körkortet big_smile

Inte jag heller, men det stod så i brevet smile

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Förlustanmält snackar vi om här. Inte om ett körkort som inte har tagits.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Taget från UC:s hemsida:

När du gör en förlustanmälan till UC läggs en notering in i UC:s register om att du har förlorat din id-handling. När ett företag sedan tar en kreditupplysning på ditt personnummer får de veta att du förlorat din id-handling. Företaget ser då att den person som använder sig av din id-handling missbrukar den. Som privatperson kan du fortfarande legitimera dig med annan eller ny id-handling. Om du själv vill söka kredit måste du först häva din tidigare gjorda förlustanmälan.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Sök