4736
Sök

Vilket slutsteg och vilken bas borde jag välja?

1 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej, tyckte det var så fullt med hjälpsamma människor här på garaget.org så jag tänkte lägga fram en liten undring smile

Ska köpa bas och slutsteg till bilen nu, vet inte riktigt vad jag ska välja dock.

Har tagit fram lite alternativ:

Basar:
Ground Zero 12XD-AL, http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=12182
Phoenix Gold RSd 12D, hittade ingen länk men finns på www.bilstereohornan.se
Kicker compVr 12, http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10111
JBL GTO1202D, finns hos www.nardik.se

Slutsteg:
Ground Zero GZTA 2.500TX, hos www.bilstereohornan.se
DLS ca 12, finns hos www.nardik.se

Är lite inne på GZ-prylarna, då de finns billigt hos dbakuten.se. Samtidigt är väl dls och jbl bra grejer?
Lyssnar på all möjlig musik, men är nog ute efter en djup bas med tryck i. DLS-steget borde väl låta rätt bra med en Phoenix Gold bas?

Några åsikter om vad jag borde välja? Andra förslag kanske? Ska helst ligga på runt 3-4000 sammanlagt.
Vore inte fel med två basar, men det lär bli för dyrt.

Vore tacksam för lite åsikter smile

321 Inlägg
24 januari 2008
#2
Kolla på Loud-paketen som carbonize har. Sinus Live Sl-a1500 och en Carpower 12:a ska jag snart skaffa mig. Steget ger 1500w vid 1 ohm. 4290 kostar de nu

EViLution!


Sök