Har krockat en gång, det var fan inte kul.
Kom mot en korsning nere på byn som jag vet har dålig sikt. Jag stod nära på still, kollade vänster och sedan höger, jag såg ingen så jag rullade iväg. Gick kanske 15-20 km/h. Hade ettan i, så det gick inte fort alls. Plötsligt ser jag något grönt i ögonvrån. PANG! Rätt i höger bakdörr!
Jag snurrade runt ca 200 grader och ser en grön Renault Scenic rulla upp på en trottoar på andra sidan korsningen.
Ont som fan, chockad och förbannad. Kunde knappt andas. Ingen kommer från andra bilen och kollar hur det var med mig utan dom ringer 112. Jag hör han som pratar i telefonen hur han säger att ingen är skadad. En killa rusar fram till honom och skriker: Ser du inget din jävla idiot??? Det sitter en kille i den andra bilen och är skadad!!!
Och pekar på mig som sitter och försöker andas. Jag vet att minst ett revben är antingen av eller spräckt.
Jag vet att jag måste sitta stilla om det är nåt annat som är fel, så jag bara öppnar dörren och får in lite frisk luft. Knäpper av mig bältet också, för det gör så jävla ont.
Fick reda på sen att tre revben var knäckta...
Killen som hojtade åt idioten kommer fram till mig, det var tydligen en gammal bekant!
Jag undrade vad den andre idioten sa när han skrek.
Han sa lite nonchalant: ja, det kanske är nån som är skadad ändå.
Killen som körde den andra bilen påstod att han inte unde skriva svenska, trots att han har haft ett skomakeri i Sverige i minst 15 år! Får försäkringsbolaget att skriva hans historia:
"Han körde på min vänstra sida fram." Jo, tjenare, det var det enda som var helt på hans front! Min front var hel, men min högerdörr bak och veck i taket talar om nåt helt annat.
Visst, det var högerregeln, det vet jag, annars hade jag nog inte varit så försiktig.
Men han hade kört "åt helvete för fort" (Polismans kommentar när han sett hur min bil hade snurrat och Renaulten hade fortsatt ca 8 meter till.
Men jag överlagade med bildbevis på bägge bilarna och med vittne som styrkte min historia. (Killen som skrek åt han i telefon låg efter mig.)
Det hjälpte inte ett dugg, så nu lär inte länsförsäkringar nåt med mig att göra hädanefter.

Ja, ni får se bilderna på bilarna. Jag hade den röda Primeran.
MIN BIL
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/9677/6659-44729.jpg]()
IDIOTENS BIL
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/9677/6659-44730.jpg]()