2492
Sök

värsta krocken du vart me om/gjort??

987 Inlägg
12 april 2008
Mellqvisten skrev:
okej ja d e inte mkt o krocka me direkt..vrf brunnit så mkt ?

Den började brinna i olyckan..

i like it load

279 Inlägg
12 april 2008
Ramrod skrev:
Mellqvisten skrev:
jag hade inte d av ren dumhet,fast för min del så flög ja inte ur tack vare att älgen slog in i rutan o jag skallade typ älgens rygg eller ngt sånt..smile

Du kanske skalla han rövhål....... Man vet alldrig?  lol
Grattis att du lever idag.

tackar ! ja d vore fränt isåf..d e ngt ja aldrig tänkte mej prova på smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

933 Inlägg
12 april 2008
n0b0dy_ skrev:
varför kör ni utan bälte?

Aa det undrar jag med.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
12 april 2008
Duckiie skrev:
Ja var med i en bil vi var på väg till fjordfestivalen som hålls här i uddevalla varje år å vi tog en lite om väg å han skulle stajla lite å sicksacka över vägen å krycka men det gick inte så bra vi for rakt över på andra sidan körbanan upp på trottoaren och in i en stolpe.. och tur var väl det på ett sätt för bakom där är det en bergvägg smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/66571/312815_ysi4od.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/66571/312817_wyssve.jpg

Duktigt smile

Aldrig vart med om en krock eller sett någon krocka.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

553 Inlägg
13 april 2008
Värsta jag har gjort är att ha kört i diket sad repat upp min skapligt nylackade frontspoiler, samt att jag tappade en skruv till regskylten wink

Sen har man väl sett en del mindre och värre grejer hända hmm

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
13 april 2008
Har heller aldrig krockat men såg en krock strax norr om Landskrona på Julafton 2004 en BMW E36 och en Toyota avensis om jag inte minns helt fel. Vet inte hur det slutade men förhoppningsvis inga allvarliga skador. Någon som vet??

1 302 Inlägg
13 april 2008
Den värsta krocken jag varit med om när det handlar om bilar är när jag fick en bil som körde i 60km/h exakt på mitten balken på förarsidan på min audi bägge dörrarna tröks in och mitt huvud slog in i sido rutan på förarsidan så hårt så jag nästan krossade rutan men tur i oturen så fick jag bara ett jack i skallen som det blödde ifrån dock inte så kreftigt att jag behövde åka te sjukan.

Sedan när man skulle ut ur bilen så fick man klättra till pasagerar sidan och gå ut för min dörr var helt omöjlig att öppna tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 april 2008
Har krockat en gång, det var fan inte kul.
Kom mot en korsning nere på byn som jag vet har dålig sikt. Jag stod nära på still, kollade vänster och sedan höger, jag såg ingen så jag rullade iväg. Gick kanske 15-20 km/h. Hade ettan i, så det gick inte fort alls. Plötsligt ser jag något grönt i ögonvrån. PANG! Rätt i höger bakdörr!
Jag snurrade runt ca 200 grader och ser en grön Renault Scenic rulla upp på en trottoar på andra sidan korsningen.
Ont som fan, chockad och förbannad. Kunde knappt andas. Ingen kommer från andra bilen och kollar hur det var med mig utan dom ringer 112. Jag hör han som pratar i telefonen hur han säger att ingen är skadad. En killa rusar fram till honom och skriker: Ser du inget din jävla idiot??? Det sitter en kille i den andra bilen och är skadad!!!
Och pekar på mig som sitter och försöker andas. Jag vet att minst ett revben är antingen av eller spräckt.
Jag vet att jag måste sitta stilla om det är nåt annat som är fel, så jag bara öppnar dörren och får in lite frisk luft. Knäpper av mig bältet också, för det gör så jävla ont.
Fick reda på sen att tre revben var knäckta...

Killen som hojtade åt idioten kommer fram till mig, det var tydligen en gammal bekant!
Jag undrade vad den andre idioten sa när han skrek.

Han sa lite nonchalant: ja, det kanske är nån som är skadad ändå.

Killen som körde den andra bilen påstod att han inte unde skriva svenska, trots att han har haft ett skomakeri i Sverige i minst 15 år! Får försäkringsbolaget att skriva  hans historia:
"Han körde på min vänstra sida fram." Jo, tjenare, det var det enda som var helt på hans front! Min front var hel, men min högerdörr bak och veck i taket talar om nåt helt annat.
Visst, det var högerregeln, det vet jag, annars hade jag nog inte varit så försiktig.
Men han hade kört "åt helvete för fort" (Polismans kommentar när han sett hur min bil hade snurrat och Renaulten hade fortsatt ca 8 meter till.
Men jag överlagade med bildbevis på bägge bilarna och med vittne som styrkte min historia. (Killen som skrek åt han i telefon låg efter mig.)
Det hjälpte inte ett dugg, så nu lär inte länsförsäkringar nåt med mig att göra hädanefter. mad
Ja, ni får se bilderna på bilarna. Jag hade den röda Primeran.

MIN BIL

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/9677/6659-44729.jpg

IDIOTENS BIL

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/9677/6659-44730.jpg

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

En gång till nu
760 Inlägg
13 april 2008
va 3 gubbar som samåkte te jobbet, de va inte min tur å köra den morgonen. såhär i efterhand var chaufören för trött för att va tillräckligt uppmärksam. han körde rakt ut i en T-korsning där de va 90väg. fick en skoda oktavia rakt framför a-stolpen på vänstersidan.
vi snurra la nått/nåra varv runt och ställde oss tvärs över vägen, huven lossa och låg ca 6m från bilen.
alla klara sig gött me tanke på att vi fick bilen i 90 knyck rakt i sidan., när vi står alla å tjötar nån minut efter de hänt så dyker de upp en till bil som inte ser våran bil i mörkret och kör in i skuffen på bilen lite lätt. inget allvarligt men ändå, en till onödig krock...
efter de så börjar de brinna i motorrummet, men släcks enstund senare av ösregn..

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 maj 2010
fy vilka saker! :o

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

236 Inlägg
21 maj 2010
var med om en olycka ( jag åkte buss mot vännäs ) .. var snömodd och plötsligt kom det en volvo 940 och sen small det.. mor och dotter i den 940n miste tyvärr livet.. pojken på ca 8 år har bestående hjärnskador

Man måste ha humor

2 924 Inlägg
21 maj 2010
Memme skrev:

Fy vilket trådlyft wink (över 2 år sedan inlägget innan ditt skrevs...)

~ Life is short, have FUN! ~

1 581 Inlägg
21 maj 2010
Najs skrev:
ja flytta lite (c:a 23m ut i skogen) på en postbil me min lastbil förra vintern när hon skulle göra en vänster sväng på ett back krön... varken hon eller jag åkte på böter eller något. däremot fick hon en varning för "farlig vänster sväng på mycke  trafikerad väg" eller vad det heter.. jag åkte inte på någe.. utan ärendet skrevs av pga rådande väglag så det var ganska skönt..
resultatet blev pling plong taxi till sjukan pga chock för min del o lite nack o rygg smärtor för hennes del
båda skrevs ut samma dag som tur va.

Kan ju säga att personen i postbilen behöver inte blivit skadefri bara för att denne blev utskriven samma dag. Mina besvär kom inte förrns 2 månader efter olyckan.

Jag har bara varit med om 1 olycka.
Pågående omkörning av två bilar varpå den första bilen jag kör om OCKSÅ ska köra om.
Så när jag ligger i princip brevid första bilen för omkörning så ser jag blinkersen slå på och 1 sekund senare smäller denna ut i min sida och jag åker av vägen.
Detta var i runt 70/kmh men jag fick nog ner den i 40-50 innan jag smällde in i ett berg.
Tvärstopp och airbagen i ansikte/bröst. Röntgen och allmäna tester gjordes på sjukhuset efter jag fick skjuts in av mor och som sagt, 2 månader senare började besvären och har nu varit sjukskriven i 8 månader för whiplash.
Senast redigerat av Fellow (21 maj 2010)

60 Inlägg
21 maj 2010
Snurrat 2 varv över 90 väg och framstupa rakt ner i diket på andra sidan smile))

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

635 Inlägg
22 maj 2010
Jag har kört bil i 30 år och klarat mig från krockar, det beror nog på att jag kör lungt och tänker på lagar o trafikregler och andra människoliv, men jag har varit nära att krocka med folk som inte bryr sig om hur dom kör, folk som kör bil och samtidigt pratar i mobiltelefon har jag varit nära att krocka med flera gånger, senast här om året då en typ kom på en mindre väg och körde ut på den väg jag kom på, jag körde på huvudled, han kom från höger och hadde stopplikt, han tittar på mej och håller mobiljäveln med vänster hand i örat, så han ser att jag kommer, men ändå så kör han ut framför mej med full fart, då var jag verkligen nära att smälla !! madmadmad

509 Inlägg
22 maj 2010
hur fan lägger jag upp en bild?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
22 maj 2010
peegee skrev:
Memme skrev:

Fy vilket trådlyft wink (över 2 år sedan inlägget innan ditt skrevs...)

Man får ju väcka liv, vet att folk har varit med om saker dom senaste 2 åren! tongue

Min värsta är när jag ska köra ut från en pakeringsruta så kommer en å smäller mig rakt på sidan, fast vid ena motorsidan, bild finns i gallerian! tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

1 997 Inlägg
22 maj 2010
Lät en kompis som va nykter köra bilen för o ta ett par varv på stan o hämta några kompisar.. Vi hämtade dom o efteråt minns jag ingenting..

Vi hamnade i hörnet på en stenmur i ca 70.. Jag satt i passagerarsätet, låg på sjukhuset från lördag natt till fredag eftermiddag.. Men jag lever smile

https://www1.garaget.org/archive/43/42550/103568/103568-1145315.jpg
Senast redigerat av isak90 (22 maj 2010)

509 Inlägg
22 maj 2010
isak90 skrev:
Lät en kompis som va nykter köra bilen för o ta ett par varv på stan o hämta några kompisar.. Vi hämtade dom o efteråt minns jag ingenting..

Vi hamnade i hörnet på en stenmur i ca 70.. Jag satt i passagerarsätet, låg på sjukhuset från lördag natt till fredag eftermiddag.. Men jag lever smile

http://www1.garaget.org/archive/43/42550/103568/103568-1145315.jpg

där satt du still sen ser jag! tur att du fixade det!!

Sök