Måste man verkligen använda två filter per sida när man kör dubbla middar och dubbla diskanter..? Borde räcka med ett eller.. ? 'Jag ska mecka om till dubbla och läste igår på ett annat forum en som gjort det också och använt dubbla filter..
Får man inte fel delning om man kör i annat motstånd på andra sidan filtret än vad det är avsett för? Ja tror inte att ett delningsfilter gillar att få dubbla effekten genom sig än vad det är avsett för heller
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
ändrar du impedansen så blir delningsfrekvansen helt galen..
Som jag misstänkte då :-)
Har en liten motfråga angående aktiva delningsfilter, hur fungerar t.ex ett monostegs filter, om man kör t.ex 2 basar och sen kopplar om till bara 1 bas, delningen är ju densamma enligt reglaget på steget
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
de flesta digitala monoblock e ju byggda för att bara spela från ca 300 hz å neråt.. sen har dom ju självklart att aktivtfilter som delar signalen innan den förstärks.. delningen på ett aktivt filter e alltid densamma oavsett impedans.
jo men har du dubbla kit så de e ju bara att köra me dubbla filter.. har ju 3 filter per kanal i chevan.. 1,33 ohm.. bara att parallelkoppla filtrerana..
nu gör jag mig jävligt dum.. men jag blandar ihop serie/paralell koppling.. bara att ta + och - från det ena filtret till det andra.. kommer radera tråden senare he he så det inte finns bevis,, tack för hjälpen.