Efterlyst (Programmet på TV3)

Viggen77
25 januari 2008 · 281 Inlägg

Var det nån som såg första avsnittet för den här säsongen igår kväll 21:00 ?
Vad tyckte du om det?
Alltid kul att höra andras kommentarer om det programmet och om det som visas.

Jag blir inte förvånad när dom har visat ett inslag och säger att personen/erna är av utlänsk härkomst.
Jag säger inte att alla invandrare är kriminella och begår olika brott. Vanliga svenskar gör oxå en massa brott, men den större delen gör invandrare.
Kolla nästa vecka, räkna då hur många som är svenskar & hur många är invandrare.

Finns otroligt mycket man kan prata om det här.

Tror det blir en intressant tråd. smile

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !
Eddie_88 Hillbilly
25 januari 2008 · 206 Inlägg

jepp. det är så sant som det är sagt, man irriterar sig lika mycket på det varje gång.

Living my life sideways!
newBadboy
25 januari 2008 · 340 Inlägg

Jepp, precis som om det skulle vara oväntat

81an
25 januari 2008 · 566 Inlägg

Ja det stämmer det du säger...ja kollar inte på efterlyst längre..blir bara förbannad!!

haack
25 januari 2008 · 186 Inlägg

jo visst är det så..men efterlyst skulle säkert kunna göra ett helt program om "svenska förbrytare" så allt beror ju lite på hur man vill vinkla saker å ting.

wannabe1
25 januari 2008 · 102 Inlägg

Döp om det till invandrarmagasinet

deamon
25 januari 2008 · 624 Inlägg

faktum e att det gjordes en undersökning där det visade sig att totalt dömda personer i sverige (då menar jag även de som blivit dömda till vilkorligt mm mm) så visade sig det att av alla domar så e bara 38% invandrare ,då pratar jag inte om finnar o annat utan såna som jag från yogo ,mellanöstern ,afrika mm smile
däremot så var d oxå så att många invandrare var dömda för misshandel ,narkotika ,vapen,mm
medans svenskar var dömda för , skatt,moms,förskingring,pedofileri,sexualbrott, det sistnämnda var ca12% av folk som sitter inne, både invandrare och svenskar

man borde döpa det till "Ring o Gola" så får du en dator smile
men men , det e ju lite underhållande ,men det har sina dåliga sidor och det är att folk blir mer och mer rädda för det okända runt sig

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
John87 Stolt Volvoägare
25 januari 2008 · 4 913 Inlägg

deamon skrev:
faktum e att det gjordes en undersökning där det visade sig att totalt dömda personer i sverige (då menar jag även de som blivit dömda till vilkorligt mm mm) så visade sig det att av alla domar så e bara 38% invandrare ,då pratar jag inte om finnar o annat utan såna som jag från yogo ,mellanöstern ,afrika mm smile

Det är ändå ganska många om man tänker på hur många "svenskar" det bor i Sverige och hur många invandrare det bor här.
Tror inte att 38% av alla är invandrare.

Så i jämförelse så är det ju fler invandrare som gör brott än svenskar.
Om man då tänker på hur många som bor här o.s.v.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
X-L-R-8
25 januari 2008 ·

Det roligaste va ju när man såg dom 5 (Utländska)tjejerna som slog några på ett tåg och sen någon som hette nåt i för- efternamn .. sen kom det ett brott som handlade om snus.. rättare sagt 300 000 dosor snus tongue det måste ha varit nån form av svenskar som gjort det big_smile

henkebenke
25 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Viggen77 skrev:
Var det nån som såg första avsnittet för den här säsongen igår kväll 21:00 ?
Vad tyckte du om det?
Alltid kul att höra andras kommentarer om det programmet och om det som visas.

Jag blir inte förvånad när dom har visat ett inslag och säger att personen/erna är av utlänsk härkomst.
Jag säger inte att alla invandrare är kriminella och begår olika brott. Vanliga svenskar gör oxå en massa brott, men den större delen gör invandrare.
Kolla nästa vecka, räkna då hur många som är svenskar & hur många är invandrare.

Finns otroligt mycket man kan prata om det här.

Tror det blir en intressant tråd. smile

Dock så minns jag de flesta "stora" fallen på efterlyst. Slafsiga våldtäktsmord, styckningar etc etc etc, då är det alltid svenne banan 38 år och psykopat som visar sig är gärningsmannen. Så vi "svenskar" kan vi också smile

Känns lite som att många asylsökande och invandrare blir tvingade till att dryga ut sin kassa med smårån etc , allt bara för att svenska staten inte kan ge dom den säkerhet och skjuts in i arbetslivet som krävs. Ist stuvas många undan i väntan på att bli hemskickade, hur lönt är det då att ens orka bli integrerad?

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 januari 2008 · 1 355 Inlägg

en annan sak som ja tänkt på ett par gånger när jag sett programmet är att när dom nämner att personen som begått brottet talade med brytning... fan vilket jävla skitsnackt, jag menar hur svårt är det för en svensk   att bryta så att han låter som vilken invandrare som helst medans det kan vara svårt för en invandrare att tala klar svenska så att han skulle kunna förväxlas som en helsvensk....

Inspiration comes standard
henkebenke
25 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Edvinoo skrev:
hur svårt är det för en svensk   att bryta så att han låter som vilken invandrare som helst

Verkar även som att vi har fått en ny dialekt i sverige, som utvecklats i förorterna med mycket invandrare. Lille Stefan Svensson snackar med likadan dialekt (kan vi nog börja kalla det), som Joussef Johanna som går i samma klass.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
henkebenke
25 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Och låt nu förfan inte detta bli en främlingsfientlig tråd. Välkommen till Sverige år 2008 lixom, invandring till sverige har pågått sedan Magnus Ladulås, garanterat kan man datera diverse brott till samma tid smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 januari 2008 · 1 355 Inlägg

henkebenke skrev:

Edvinoo skrev:
hur svårt är det för en svensk   att bryta så att han låter som vilken invandrare som helst

Verkar även som att vi har fått en ny dialekt i sverige, som utvecklats i förorterna med mycket invandrare. Lille Stefan Svensson snackar med likadan dialekt (kan vi nog börja kalla det), som Joussef Johanna som går i samma klass.

de e de ja menar så att när dom säger att det var en invandrare så kunde det lika gärna varit en svensk som glömt att utala ordentligt ...

Inspiration comes standard
henkebenke
25 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Edvinoo skrev:

henkebenke skrev:

Edvinoo skrev:
hur svårt är det för en svensk   att bryta så att han låter som vilken invandrare som helst

Verkar även som att vi har fått en ny dialekt i sverige, som utvecklats i förorterna med mycket invandrare. Lille Stefan Svensson snackar med likadan dialekt (kan vi nog börja kalla det), som Joussef Johanna som går i samma klass.

de e de ja menar så att när dom säger att det var en invandrare så kunde det lika gärna varit en svensk som glömt att utala ordentligt ...

Precis!
Exempelvis: Douglas Léon, född 24 juli 1975 i Norra Botkyrka -> Sverige <- , aka. Dogge (sellout) doggelito.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 januari 2008 · 1 355 Inlägg

henkebenke skrev:

Edvinoo skrev:

henkebenke skrev:

Verkar även som att vi har fått en ny dialekt i sverige, som utvecklats i förorterna med mycket invandrare. Lille Stefan Svensson snackar med likadan dialekt (kan vi nog börja kalla det), som Joussef Johanna som går i samma klass.

de e de ja menar så att när dom säger att det var en invandrare så kunde det lika gärna varit en svensk som glömt att utala ordentligt ...

Precis!
Exempelvis: Douglas Léon, född 24 juli 1975 i Norra Botkyrka -> Sverige <- , aka. Dogge (sellout) doggelito.

haha,,, kul att nån e lite allmänbildad iaf !...

Inspiration comes standard
BRE
25 januari 2008 · 41 Inlägg

äh så jävla trött på "de" där asså

Edvinoo Hetast Just Nu!
25 januari 2008 · 1 355 Inlägg

BRE skrev:
äh så jävla trött på "de" där asså

o "de" där är vilka då ?

Inspiration comes standard
wannabe1
25 januari 2008 · 102 Inlägg

Utdrag ur kriminalvårdens statistik för 2006


Med utländska medborgare avses i kriminalvårdens statistik medborgare med utländskt medborgarskap.
Personer med fler än ett medborgarskap, varav ett är svenskt, räknas som svenska medborgare. I kategorin
återfinns dels i Sverige boende personer med utländskt medborgarskap som avtjänar fängelsestraff här, dels i
andra länder boende personer som avtjänar fängelsestraff här. Kategorin utländska medborgare är alltså inte
detsamma som invandrare. Kriminalvården har ingen särskild statistik över invandrare som avtjänar
fängelsestraff.
alltså av de 62% "svenskar" kan 60% vara av utländsk härkomst, så ser det ut på fängelserna mer än 90% av utländsk härkomst

Edvinoo Hetast Just Nu!
25 januari 2008 · 1 355 Inlägg

tror att tråden borde låsas innan det blir en "vi mot dom" tråd..

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang