ja 15 personer ska varslas jag e antagligen 1 av dom då jag e sist anställd.. iaf jag har ju 5 veckors semester.. får jag pengar för det ? och hur mycket ?
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
ja 15 personer ska varslas jag e antagligen 1 av dom då jag e sist anställd.. iaf jag har ju 5 veckors semester.. får jag pengar för det ? och hur mycket ?
Hur länge har du jobbat där??
1.5 år
Oki.... Jo då har du 25dagar sem innestående... Men det har du inte förrens i april. Man får ju 2dagar per månad som man jobbat. Har du sparad sem oxå eller??
Jag själv har nästan 1900kr/dag när jag går på semester....
det är väl kla att du får betalt fär din semester om den inte är inräknad i lönen??? Annars är det lönen X1,13... Där har du din semester ersättning....
Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
det är väl kla att du får betalt fär din semester om den inte är inräknad i lönen??? Annars är det lönen X1,13... Där har du din semester ersättning....
lönen gånger 1.13 ? var ju inte mycket att hurra för :S
Per månad då... Om du har 20 000 / månaden, 20 000 x 1.13 = 22 600 = 2600 i månaden i semesterersättning.. 2600 x 12 = 31 200 i semesterersättning på ett år
Per månad då... Om du har 20 000 / månaden, 20 000 x 1.13 = 22 600 = 2600 i månaden i semesterersättning.. 2600 x 12 = 31 200 i semesterersättning på ett år
Aha på det viset..då vart det lite bättre
fan fick reda nyss på att jag fick behålla det.. tack iaf
Var glad för det! Jag fick reda på att jag skulle få sparken av företagsmassörskan, en av dom ansvariga hade "läckt" lite.. kul att få reda på det av henne!
Var glad för det! Jag fick reda på att jag skulle få sparken av företagsmassörskan, en av dom ansvariga hade "läckt" lite.. kul att få reda på det av henne!
Är aldrig kul att få veta att man inte får vara kvar... Nu kan du ju förbereda dig mentalt iaf, kanske fundera på ntt att säga när chefen meddelar det? (Smicker, spydig kommentar etc beroende på om du gillar jobbet, vill använda som referens etc)
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Är aldrig kul att få veta att man inte får vara kvar... Nu kan du ju förbereda dig mentalt iaf, kanske fundera på ntt att säga när chefen meddelar det? (Smicker, spydig kommentar etc beroende på om du gillar jobbet, vill använda som referens etc)
Fått veta att ja får kicken med, men 7 månaders uppsägning, kul o gå å jobba Semesterersättning får du iaf, 12.65% på vad du tjänat under kalenderåret från när de nollställer räkningen för semesterdagarna.