-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Gott spakat!!! 11.59@206 följt av 11.3@186 talar för sig, hem och byt till portade toppen nu
rackans gott mos allt för att vara en oportad originaltopp med originalkammar
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!! ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ja då har man hittat sig ett internet-cafe nere i Malmö i väntan på operation imorgon efter att ha trillat baklänges och tagit emot mig med handen mot en krossad vindruta.. inget att rekomedera alls! skar upp handen på flera ställen och skadade en nerv till lillfingret så det inte går att röra.. så det blir till att ta de lugnt ett tag nu.. men hoppas det ska gå att köra igen hyffsat snart iaf.
Känner på mig att jag har en hel del kompisar som kommer hjälpa mig att skruva medans jag inte kan så det kan hända lite på bilen ändå..
Och till helgens äventyr.. Fixade en backspärr till växelreglaget i fredags och fick lite bättre ordning på lägerna men spökar lite ändå så mer justering behövs.. sen har jag ett konstigt problem att den inte vill stara när den blivigt minsta varm. skumt som fan. Testade ändra allt vi kunde komma på i fredags men ändå ingen lösning.. tjurde riktigt. så vi bogserade igång den efter att ha dragit ur 3st batterier 2st av de full laddade optima! men vi kom iaf ut och kolla lite lambda värden och justera lite. Sen började klockan bli väldigt sent så vi bestämde oss för att lasta och åka direkt till Emmaboda. så enda jag som på natten var en timme på en rastplats påvägen dit..
Det blev iaf 3 repor på Emmaboda och som tur var så fick jag igång bilen trots att den blivit varm.. har inte riktigt koll på tider men 1a repan small de som fan i drivlinan och gaswiren gick av så rullade i mål på 11,90.. men fick ihop de igen. andra repan fick jag riktigt dålig start och gick i mål på ca 11,7 och 204km/h.. Sista repan så fick jag hyffsat bra start men växlingen 3-4 gick helt åt helvete fick i 2an så de skrek till som fan men kopplade direkt och slog i 3an igen och gick i mål på 11,39 189km/h.. så hade bara växlingen stämt hade 10an suttit..
Men nu vet jag iaf att det finns bra potential i bilen! Så jag e nöjd med tiden efter omständigheterna..
Inför Mantorp mappade vi för att kunna använda högre laddtryck, justerade soppan mot 0.83, förlängde tändmappen så den inte skulle ligga fast på värdet från 2.3bar samt och ökade laddet succesivt. Fick frågan om det gick fortare nu än innan och det är ju skitsvårt att svara på när man sitter med laptop i knät och plippar, men kan ju iaf säga att vid 2.8bar kliver det på så pass att jag fick hjärtklappning.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ryktet förtäller att det jagats tag i en växellåda i Stockholm som hämtats av Öhman medans Crewet lastat och transporterat bilen till Mantorp. Förmodligen har det sovits max 7 minuter totalt fördelat på killarna i teamet och bilen har körts på strippen!! 10.79 @ 215km/h
det är så man blir tårögd
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Dax för den stora updaten då vad som hänt de senaste veckorna:
Har bytt turbo och byggt om katt mm för att besiktiga bilen. fick endast anmärkning på lambda värdet på förhöjd tomgång och det fixades dagen efter så nu är bilen ny besiktigad.. Så här "fint" var motor rummet när bilen besiktigades:
Sen har jag även fått hem min nya topp ifrån Patrick i Ludvika som gjorde ett riktigt fint portningsjobb på den. Har även satt i alla nya ventiler fjädrar lyftare mm.. Fått lite strul med att inre kamdrevet inte passar på de nya kammarna så ska fixa det snart och sen ska ventilspelet justeras. Tanken var att få dit toppen innan actionmeet men har varigt iväg på Gatebil och sen semester i Norrland så det har tyvärr varit lite tidsbrist.. och sen hjälper de ju direkt inte att handen fortfarande e skadad så jag hela tiden måste har hjälp av kompisar för att skruva.. tur att man har bra kompisar som ställer upp iaf.
[size=18]Mantorp:[/size] ja detta är som en liten historia för sig..
Kom hem från sem på måndagen och började på att plocka bort bes utrustning och börja byta toppackning som börjat bli dålig. fick ihop allt på torsdag förmiddag, jag och en kompis åker ut för att mappa lite och justera upp laddet lite.. jävlades som vanligt med lite skjutna remmar mm och lassande slangar.. och sen lite regn som man fick vänta ut.. de vanliga när det ska mappas.. 7 tiden på kvällen ska vi ut sista rundan för att kolla så att bränsle och ladd ligger som det ska.. allt lirar som det ska.. då händer det som inte får hända.. en missväxling i en prov start och lådjävlen ger upp.. går inte att få i 1an och 2an hur vi än försöker.. blir riktigt arg och besviken och ger upp Actionmeet och åker hem..
Dagen efter åker jag med kompisarna till mantorp för att hjälpa de med deras bilar.. Där uppe kommer en kompis och säger att han tror han vet en som kan ha en låda.. letar tag på den killen och snackar med honom.. jo då han har 3 lådor liggande.. hmm.. de e ju bara Mantorp en gång om året. pengar fixas fram och några kompisar hemma fixar dragbil och släp för att dra upp bilen till Mantorp på kvällen och jag och "Norsken" som hade lådan sätter oss i en bil och hämtar lådan i Sthlm..
S2an kommer upp till Mantorp vid 11 tiden på kvällen och det sätts igång att skruvas.. givetvis ska det strula endel när man stressmekar men till slut med väldigt mycket hjälp av några kompisar som var med stod bilen raceready.. jag sov 1,5timme på natten några kompisar sov inte alls för att få klart bilen..
1a repan ut. Billen stussar och hoppar som fan i starten.. MEN! går i mål på 10,76 215km/h ÄNTLIGEN! där satt den efterlängtade 10an..
2a repan kom jag iväg bra i starten men när jag slog i 2an så drog jag av båda drivaxlarna bak..
lånade ett par drivaxlar av karlsson men när vi försöke få isär allt gav även en knut upp så då gav vi till slut upp.. Men är riktigt nöjd efter en lång helg.. Nu har jag tidkort på mitt 3e 10sec bygge!
Stort tack till alla kompisar som hjälpt till utan er hade jag aldrig klarat det här! Speciellt tack till Patrick "GBG" som varít min vänstra hand nu då den varit skadad och hjälpt mig skruva många timmar i garaget!