3724
Sök

Sätta fast mätarställning på A-stolpen

291 Inlägg
7 december 2005
Trådstartare
har planer på att köpa en mätarställning för 2 extramätare o sätta på A-stolpen, men jag undrar hur man skall fästa den bäst fö att få det att se snyggt ut???

321 Inlägg
8 december 2005
Aatos skrev:
har planer på att köpa en mätarställning för 2 extramätare o sätta på A-stolpen, men jag undrar hur man skall fästa den bäst fö att få det att se snyggt ut???

För det första är det bra att veta vad det e för bilmodell det är vi talar om som den ska sitta på. Till dom flesta modellerna så finns det ju modellanpassade hållade för A-stolpen, men åxå en hel serie av universala.

Det absolut bästa är ju att göra en liten jämförelse av vad det finns för modeller, kanske du hittar en som e anpassad för din bil, vilket är det absolut bästa.

Men om du nu ska ha en universal så får du räkna med att slutresultatet oftast inte blir helt 100, kanter måste slipas till för att få en snygg finish.

Nåt som e viktigt enligt mej för utseéndets skull är att inga slangar eller keblage ska vara synligt, så att fästa en mitt på stolpen är inte att rekommendera.

Kolla runt lite vad som finns så hittar du säkert vad du söker!

Mvh / Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!

291 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
det är en sierra det skall sitta i...
tackar för svaret...

342 Inlägg
8 december 2005
jag har en universalhållare från dalhems i kolfiberlook.. slipade ändarna efter formen på stolpen, sen drog jag dit den med tre svarta små skruvar.. syns knappt..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

321 Inlägg
8 december 2005
fr3drik skrev:
jag har en universalhållare från dalhems i kolfiberlook.. slipade ändarna efter formen på stolpen, sen drog jag dit den med tre svarta små skruvar.. syns knappt..

Visst kan det bli snyggt, men dock har man ju sett vissa skräckexempel smile...

Tough ain´t...ENOUGH!

Sök