3331
Sök

säkringarna på steget går när jag kopplar på strömmen

106 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
#1
när jag kopplade på strömmen så gick säkringarna på steget

vad kan detta bero på? nått är ju gaaaalett


tacksam för snabbt svar!!!

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt

Lastbilschaufför
123 Inlägg
28 januari 2008
#2
Kortis i steg eller högtalare?:S


1 050 Inlägg
28 januari 2008
#3
RACE_JOCKE skrev:
när jag kopplade på strömmen så gick säkringarna på steget

vad kan detta bero på? nått är ju gaaaalett


tacksam för snabbt svar!!!

Är det 1:a gången du kopplar på steget? om inte: Vad har hänt "innan" säkringarna började att gå
Har du överhettat steget? Hur har du kopplat allt?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

106 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
#4
E-30 skrev:
RACE_JOCKE skrev:
när jag kopplade på strömmen så gick säkringarna på steget

vad kan detta bero på? nått är ju gaaaalett


tacksam för snabbt svar!!!

Är det 1:a gången du kopplar på steget? om inte: Vad har hänt "innan" säkringarna började att gå
Har du överhettat steget? Hur har du kopplat allt?

det är första gången det kopplas in

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt

106 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
#5
Lundgren_85 skrev:
Kortis i steg eller högtalare?:S

det blev precis när jag satte ström på steget

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt

1 050 Inlägg
29 januari 2008
#6
RACE_JOCKE skrev:
E-30 skrev:
RACE_JOCKE skrev:
när jag kopplade på strömmen så gick säkringarna på steget

vad kan detta bero på? nått är ju gaaaalett


tacksam för snabbt svar!!!

Är det 1:a gången du kopplar på steget? om inte: Vad har hänt "innan" säkringarna började att gå
Har du överhettat steget? Hur har du kopplat allt?

det är första gången det kopplas in

Då handlar det garanterat om kortslutning (någonstans?) Kontrollera slutstegets 12v terminal, så inte pluskabelns kardeller spretar ut mot chassiet. Kolla så du verkligen satt dit alla kablar rätt? Var speciellt noga med att följa upp Pluskabeln, hela vägen från batteriet vidare till steget. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

10 287 Inlägg
29 januari 2008
#7
Var ännu mera noga mer jorden

/Göran

E-30 skrev:
Var speciellt noga med att följa upp Pluskabeln, hela vägen från batteriet vidare till steget. big_smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

106 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
#8
jag gjorde ny jordning  men det small ändå, så jag testade ett annat steg och det funkade, kanske fel på steget då eller?

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt

21 761 Inlägg
31 januari 2008
#9
Har du kollat noga så att inte några kardeler på pluskabeln kan komma åt jord/chassie, som E-30 skrev?

Det fungerade iof med ett annat steg, men det steget kan ju eventuellt ha lite annorlunda kopplingsplint för strömkablarna så att det inte kan bli kortslutning ifall några kardeler skulle sticka ut.

Annars verkar det förstås som att steget är trasigt på något sätt, det har du rätt i.
Senast redigerat av Drönirettab (31 januari 2008)


Sök