För mycket raggare med 3" på audi a4?(RÅD)

PlumCrazy
3 februari 2008 · 881 Inlägg

Själv kör jag med 2½ tums fram till sista ljuddämparen som är orginal. Låter mysigt wink

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
WeDo
4 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Jag kör Ferrita 3" med racekisse på min A4 1.8 tsq Avant (bilder i galleri)  och den går hur bra som helst... och inte fan tröttnar man på ljudet... Körde hem den i lördags 82 mil... Satt bara och njöt i 10 tim smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
sjoekan
5 februari 2008 · 18 Inlägg

Android skrev:
För mycket "raggare" (tolkningsfråga? smile) blir det väl om du har en rostig, sönderslagen 240 a'la ölbil som du snarare ser som nått att lägga brakskitar och släta av brudar i, i istället för din pärla... roll

IMO så tycker jag du kan köra på 3", det blir nog nice, men jag skulle nog inte köra på raka rör om jag var du, men kanske en eller ett par dämpare så du får skönt dovt ljud... smile

sen när blev en 240 en raggarbil:S

Ford Taunus p3 1963 vulva 242 -75
Chevrolet impala -66 volvo 142 kirunacab -68
Oldsmobile super 88 "olssonmobile" (1960)
Xtravagant 1337
6 februari 2008 · 1 343 Inlägg

fullt blås..
annars kan du montera 4 stycken som jag har. haha

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Kornz Solfilmsmontör
6 februari 2008 · 947 Inlägg

NoXXaN skrev:

Mechanimal skrev:
Jag personligen vet inte vad som är bäst recept för att köra med original-effekt, men 3" DP samt hela avgaset, inklusive sportkat eller racekat(kanske lite onödigt under 350 häst) är ju en upplevelse. 2,5" versus 3" så vet jag inte vad som är bättre på en standard turbokärra.

Jag tänkte eftersom Ferrita bla. kör med halva systemet i 2,5"
Har för mig att turbon får för lite motstånd om man kör 3" hela vägen när man inte har mer effekt än ~300hk.

Med turbo vill man ju inte ha något motstånd, där ska ju avgaserna bara ut och ge plats för nya...

@trådskaparen. Som tidigare nämnts så har alla en egen uppfattning om vad som är "raggar stuk". Ett rostfritt avgassystem kan jag rekommendera sen om det är 2.5" eller 3" tycker jag har mindre betydelse men klangen blir väldigt schysst med rostfritt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Thorsholm Svartrök
6 februari 2008 · 673 Inlägg

bygg fyrtums downpipe och minska sen ner till tvååenhalvtums baksystem

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Thorsholm Svartrök
6 februari 2008 · 673 Inlägg

Saelen skrev:
2,5" anser jag vara gott och väl såvida du inte har mer effekt vilket kräver lite friare avgasvägar.. Blir 2,5" för mig till sommaren, knaske 3" downpipe osv, men icket hela vägen.. ^^ Btw, nån som vet om det ryms twinpipes på en a4 b5?

Twinpipes? Allt är möjligt med lite fantasi och delar från koncernsyskon wink Passat finns med twinpipes och den bygger på samma bottenplatta. Vad du behöver är en bensintank från en Passat och lite upphängningspunkter.

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Saelen
7 februari 2008 · 191 Inlägg

Mjoo, hört att de ska gå o ordna, men låter dock lite bökigt.. Vilken modell behöver man tanken ifrån? smile

Just another sick man in this sick world..
Thorsholm Svartrök
7 februari 2008 · 673 Inlägg

Saelen skrev:
Mjoo, hört att de ska gå o ordna, men låter dock lite bökigt.. Vilken modell behöver man tanken ifrån? smile

W8 har twinpipes vet jag, har för mej att det är någon mer...

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang