3362
Sök

nya basar påväg, lite förslag?

602 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja, nu ska jag "uppgradera" mitt bagageutryme lite.
Nu har jag ju 2st GAS 12" på 300rms, dom driver jag med ett Zachry 1350 steg på 1*350rms vid 4ohm.
Men nu har jag beställt 2st Zachry BX-P12 basar som jag skall ha ist, och så småningom när jag skrapat ihop lite mer pengar så ska jag köpa ett lika dant steg till, och om det behövs så 2st kondensatorer, så jag driver varje bass med ett eget steg.
Nu är det så att dom nya basarna är dubbla talspolar på, vilket är det bästa settet att koppla och så?
kom med lite förslag o säg vad ni tycker.

Basarna
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=931283 &cart_id=

Steget/en
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=932749 &cart_id=
Senast redigerat av Nyman_ (3 februari 2008)

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Noiseprojekt
1 februari 2008
#2
Nyman_ skrev:
Tja, nu ska jag "uppgradera" mitt bagageutryme lite.
Nu har jag ju 2st GAS 12" på 300rms, dom driver jag med ett Zachry 1350 steg på 1*350rms vid 4ohm.
Men nu har jag beställt 2st Zachry BX-P12 basar som jag skall ha ist, och så småningom när jag skrapat ihop lite mer pengar så ska jag köpa ett lika dant steg till, och om det behövs så 2st kondensatorer, så jag driver varje bass med ett eget steg.
Nu är det så att dom nya basarna är dubbla talspolar på, vilket är det bästa settet att koppla och så?
kom med lite förslag o säg vad ni tycker.

Basarna
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=931283 &cart_id=

Steget/en
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=932749 &cart_id=

Det steget kommer inte orka dom 2 basarna..!
Jag matade en sån bas med 300W och det var på tok för lite!! dom vill ha lite effekt!

602 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#3
Noiseprojekt skrev:
Nyman_ skrev:
Tja, nu ska jag "uppgradera" mitt bagageutryme lite.
Nu har jag ju 2st GAS 12" på 300rms, dom driver jag med ett Zachry 1350 steg på 1*350rms vid 4ohm.
Men nu har jag beställt 2st Zachry BX-P12 basar som jag skall ha ist, och så småningom när jag skrapat ihop lite mer pengar så ska jag köpa ett lika dant steg till, och om det behövs så 2st kondensatorer, så jag driver varje bass med ett eget steg.
Nu är det så att dom nya basarna är dubbla talspolar på, vilket är det bästa settet att koppla och så?
kom med lite förslag o säg vad ni tycker.

Basarna
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=931283 &cart_id=

Steget/en
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ … ?id=932749 &cart_id=

Det steget kommer inte orka dom 2 basarna..!
Jag matade en sån bas med 300W och det var på tok för lite!! dom vill ha lite effekt!

tror du inte? 350rms på 800w. men basen är ju typ både 2/4 ohm står det.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

602 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
#4
det jag vill veta mest är hur jag kopplar dubbel talspolarna på bästa sett?

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone


Sök