3322
Sök

ilsken huvudenhet!

279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej!
Jag håller på och hjälper en polares Merca 230E -84 med att utrusta honom med en fin liten CD spelare.
Men nu jävlar har den gått konstigt till.
Spelaren drar igång precis som han ska, men efter 5-8 sek så lägger han av. Sen är han stendöd.
Startar om bilen, händer likadant igen!
Jag har absolut ingen aning vad det kan vara för fel. Har ni?

MVH Jocke


279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#2
Absolut ingen som har någon aning? kom igen


Masterworks
1 februari 2008
#3
Det sitter inte någon skum cd i den med ett filformat den inte kan läsa?

279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#4
Nej, vi har inte ens hunnit dra i någon cd. Han startar men lägger av lika fort!


3 722 Inlägg
1 februari 2008
#5
hehe, detta låter bekant!! Hade samma problem med min nyinköpta stereo. Fick koppla om en del kablar som ej stämmde överens med bilens.

Rylander
1 februari 2008
#6
Jocke0155 skrev:
Hej!
Jag håller på och hjälper en polares Merca 230E -84 med att utrusta honom med en fin liten CD spelare.
Men nu jävlar har den gått konstigt till.
Spelaren drar igång precis som han ska, men efter 5-8 sek så lägger han av. Sen är han stendöd.
Startar om bilen, händer likadant igen!
Jag har absolut ingen aning vad det kan vara för fel. Har ni?

MVH Jocke

hmm kollat så det inte är spänningen till cd:n som försvinner ? eftersom ni startar om bilen ?

279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#7
Vi testade att dra direktström till den, men det hände samma sak då. Och spelare ska det inte vara fel på för vi skickade nyss in den och fick en ny.
Kablar ska också vara rättkopplade, jag kollade i säkerhetens skull på bandaren som satt innan. Där var det ju märkt så det var ju inga problem att dra i ISO kontakten.
Jag fattar noll alltså


Elektriker/Montör
534 Inlägg
1 februari 2008
#8
Kan det inte vara så att någon säkring är kass? Det händer ju att dom funkar när dom är kalla men inte när dom är varma?? Kolla matningen till sterion så skall du se att du hittar felet där...

Kan ju även vara någon värme-säkring i sterion...
Senast redigerat av Robbin_V90 (1 februari 2008)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#9
Det är en ganska billig variant till stereo så några avancerade värmesäkringar tror jag inte på. Sen hinner den inte ens bli varm innan den lägger av...
Ja något med matning har jag också lyckats komma på, men vad? Och hur åtgärdar man det?


Elektriker/Montör
534 Inlägg
1 februari 2008
#10
Har du mätt inne i sterion?? Precis där kablaget kommer in.. Och värme-säkringar finns t.o.m. i "MARK" produkter, så det finns nog i denna med...=P Sitter det inte en "häng-säkring" på plusen in till sterion.. Kan vara den som spökar.. Speciellt om bilen har ett par år på nacken...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

transportkonsult
284 Inlägg
1 februari 2008
#11
Jocke0155 skrev:
Vi testade att dra direktström till den, men det hände samma sak då. Och spelare ska det inte vara fel på för vi skickade nyss in den och fick en ny.
Kablar ska också vara rättkopplade, jag kollade i säkerhetens skull på bandaren som satt innan. Där var det ju märkt så det var ju inga problem att dra i ISO kontakten.
Jag fattar noll alltså

Men om samma sak hände med direktström så måste det ju vara fel på spelaren. Allt annat är ju uteslutet.

Bottles are for babys. Real men get blown.

279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#12
Men det borde ju inte vara så stor skillnad på ström till en bandare och ström till en CD?
Det här är 2dra spelaren vi testar och om det vore samma fel på båda så verkar det ju lite fuffens. Visst så finns ju möjligheten men den är ju knappast stor!
Om bandaren fick ström borde ju en cd med samma koppling också få ström?


Fordonstekniker
157 Inlägg
1 februari 2008
#13
Kolla så du kollpat rätt. pröva vrida på nyckeln till tändning och kolla om de funkar. Brukar vara den kabeln som ger en signal till  stereon att stänga av sig när du slår av tändningen som man kan ta fel på.

De ska vara mer än det verkar;)

279 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
#14
Den ska vara rättkopplad. Finns ju inte så överdrivet många kablar så att koppla fel tror jag då inte jag har gjort


2 600 Inlägg
2 februari 2008
#15
pröva stereon i en annan bil och se om det händer samma sak där.

gör som jag kör gubba racer=)


Sök