6462
Sök

hur tvattar man kretskort?`

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Satt och slosurfade nar jag råkade spilla en halv flaska minimer i det.

kruxet ar att det ar ett kretskort i det (logitech g15) kanns svinigt dyrt att kopa nytt...

probemet ar att några tangenet inte funkar och att skarmen har fatt fnatt och det rakte tydligen inte att skolja allt i vatten =/ vet att elektriker har nagot speciellt medel for detta

så har ni tips och ideer så tipsa garna =P

279 Inlägg
1 februari 2008
Skulle tro att det redan har blivit kortslutning. Så att tvätta är nog ingen idé alls!
Om du mot förmodan vill tvätta det endå så finns det spray att köpa.
Men spara din tid och köp nytt istället.

250 Inlägg
1 februari 2008
finns nått som heter elektronik rengöring i spray flaska. tror det finns på clas ohlsson.
bara spraya rikligt. så dunstar det sjalv sen. se bara till att inte ha på nå ström.

http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=20823278
Senast redigerat av gorre (1 februari 2008)

OO=00=OO
132 Inlägg
1 februari 2008
Om man råkar hälla någon vätska över tex. ett kretskort så ska man ju rycka ur sladden/ta bort batteriet så att man inte kortsluter
därefter tvättar man det och låter det torka länge... jag har aldrig spillt någon över någonting dyrt men jag tar brukar ta 5-56 och tvätta med... eller vanligt vatten...
drog du ur sladden direkt?

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

741 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Jocke0155 koper istallet ett spray for 50kr och testar istallet for att lagga ut 800 kr igen då jag gillar detta tbord =/
drog ut sadden ja.

forsta gangen jag spillt sa na har sluta funka normalt

dunstar 5-56 helt eller?

279 Inlägg
1 februari 2008
5-56 dunstar inte helt. Efter som det fungerar som smörjmedel också!
Testa med sprayen, men jag tror det har blivit kortis eftersom skärmen börjar knasa osv.

OO=00=OO
132 Inlägg
1 februari 2008
5-56 dunstar inte helt nej men jag tror inte att någonting av de rester som blir kvar är ström förande...
det har aldrig gjort kortis för mej iaf. tror det finns elektronikspray på biltema åxå

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 februari 2008
Hahaha häromkring skulle vi kalla en sån som dig för klydderöv big_smile

Vad för vatten sköljde du brädan i ??

Destillerat hoppas jag tongue

Som sagt så borde du köpa en sån där spray för rengöring av elektronik och tvätta kortet nogrannt. Skölj sen av kortet i destillerat vatten, torka av det värsta och låt torka *länge*.  Iaf en dag eller två i rumstemperatur.

Hehe om jag var dum nog att spilla något på mitt G15 skulle jag bli rejält förbannad på mig själv tongue

Vilket G15 har du ?  gamla eller nya modellen ??

Kör själv med gamla modellen, tycker nya är skitful smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 833 Inlägg
1 februari 2008
När jag arbetade på Ericsson använde vi oss utav Sprit och pensel.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

294 Inlägg
1 februari 2008
t-röd fungerar bra.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

741 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Hahaha häromkring skulle vi kalla en sån som dig för klydderöv big_smile

Vad för vatten sköljde du brädan i ??

Destillerat hoppas jag tongue

Som sagt så borde du köpa en sån där spray för rengöring av elektronik och tvätta kortet nogrannt. Skölj sen av kortet i destillerat vatten, torka av det värsta och låt torka *länge*.  Iaf en dag eller två i rumstemperatur.

Hehe om jag var dum nog att spilla något på mitt G15 skulle jag bli rejält förbannad på mig själv tongue

Vilket G15 har du ?  gamla eller nya modellen ??

Kör själv med gamla modellen, tycker nya är skitful smile

haha tracka ner på mig bara tongue

lattare an man tror att det hander

y-ug75 ar det jag har om det ar gamla eller nya vet jag inte, skall prova med sprayen

varfor jag tror pa det ar att det tog ett bra tag att skruva isar så saften han nog klistra fast sig =/

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
1 februari 2008
Spolarvätska funkar bra oxå smile dunstar rätt fort och gör rent tongue

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

712 Inlägg
1 februari 2008
Squadron skrev:
När jag arbetade på Ericsson använde vi oss utav Sprit och pensel.

Jo..Isopropanol körde vi med på mitt föregående jobb

Tyskstuk.se
630 Inlägg
1 februari 2008
5-25, dvs elektronik spray.. bara att spruta på o sen vänta tills det dunstat... går ganska snabbt, men beror ju på hur mkt du tar..

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
1 februari 2008
haha äntligen någon som gjorde samma misstag som mig(slapp va själv att ha pajjat ett dyrt tangentbord), har också ett G15, hade ju lan o så söp man ner sig somnade på tangentbordet med en öl i handen som senare rann ut över tangentbordet. Men om du fixar det så skriv isf hur du gjorde, har inte orkat försöka fixa mitt än sitter med ett sketet gammalt tangentbord nu. Hoppas dte löser sig

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
1 februari 2008
Som någon sa, man använder sig av 98% ig sprit, tror iaf att det var 98%ig big_smile

804 Inlägg
1 februari 2008
Jag spilde ½l cola i mitt t-bord, den gången var det snabbt ut med batterierna, spola tangentbordet direkt i duschen, sen 1 vecka torkning lutad mot ett element, det t-bordet lever vidare än idag utan defekter. Det viktigaste med att spilla vätska på t-bord är #1 snabbt ut med strömkälla (kabel/betteri) #2 låta torka länge. Fixar man bara det direkt klarar det sig för det mesta.

Smålänning
7 887 Inlägg
1 februari 2008
CRC 2-26 elektronikrengöring

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sleeper
3 084 Inlägg
1 februari 2008
pröva frysa ner det i flytande kväve smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

741 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
tyvärr så har farsan lämna tillbaka flytandekväve kärlet, problemet löstes ganska enkelt igenom att köpa nytt tangentbord =/

Sök