4948
Sök

vilket program ska man använda om man vill göra video? (med bilder osv.)

Avstängd
519 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Hej! vilket program ska jag ha om jag vill göra en film? tex om jag slänger ihop några bilder o jag vill göra bildspel å lägga in en bra låt, vad ska jag ha för program? Hjälp ! big_smile Tack på förhand 

Mvh

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

3 113 Inlägg
3 februari 2008
använd "Windows Move Maker", vilket är ett lätt program att anväda till små filmer.. smile

Semper Fi

171 Inlägg
3 februari 2008
som ovanstående. Movie maker. de finns inlaggt på din dator om du har windows XP.

annars finns ju premier och såna program

själv använder jag mig av vegas 7.0. klockrent program!

Fotograf
166 Inlägg
3 februari 2008
Vegas 8.0 - Otriligt bra videoredigeringsprogram, massor av möjligheter osv - nästan lika lätt som Windows Movie Maker (som suger hårt förresten).

SAAB - Move Your Mind.

3 113 Inlägg
3 februari 2008
ProViva skrev:
Vegas 8.0 - Otriligt bra videoredigeringsprogram, massor av möjligheter osv - nästan lika lätt som Windows Movie Maker (som suger hårt förresten).

suger hårt å suger hårt.. det är lätt å bra när man vill få ut någonting snabbt..
jag har dock prövat Movie Maker's gränser och gjort 10min videos och, ja.. dom blev ju hygerliga,
www.youtube.com/cebTswe kan du checka..

Semper Fi

Avstängd
519 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
tackar

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

9 108 Inlägg
4 februari 2008
Har också gjort alla mina filmer i Movie Maker ( http://www.youtube.com/millencohlin ) men funderar på att skaffa något annat, vill bli lite mer seriös smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 februari 2008
Är det någon som har tips på videoprogram där man typ kan lägga in sånna där maskeringseffekter ??

Typ om man vill sudda någons nylle eller någon känslig information från en film ??

Har Adobe CS3 Master Collection så jag har alla CS3-program men blir fan inte klok på videogrejerna där.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Fotograf
166 Inlägg
4 februari 2008
cebT skrev:
ProViva skrev:

suger hårt å suger hårt.. det är lätt å bra när man vill få ut någonting snabbt..
jag har dock prövat Movie Maker's gränser och gjort 10min videos och, ja.. dom blev ju hygerliga,
www.youtube.com/cebTswe kan du checka..

Eller så använder man Vegas och kan göra så mycket mer och nästan lika lätt? Men i och för sig, engelska krävs, men det tar jag för givet att folk kan? Själv blev jag tvingad att använda Movie Maker för att göra en film - reulstatet skulle blivit bra om jag använt Vegas och kunnat får ut vettig kvalite osv. Men men, om man nu tvunget ska använda Movie Maker så spara var 5:e minut! Movie Maker har en tendens att haka upp sig, oavsett datorn prestanda.

SAAB - Move Your Mind.

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
5 februari 2008
Jag använder "pinnacle studio 9".... ett av de bästa redigeringsprogram jag någonsin har använt.
Jag säger som "ProViva" att movie maker stannar upp helt eller till och med bara stänger av sig helt oväntat.

fotointresserad
2 307 Inlägg

Sök