3300
Sök

Är den här baslådan bra ? (kicker)

Avstängd
1 266 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
#1
Vad tror ni om den här högtalarlådan ?

http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046

Vilket är bäst 10" eller 12" ?

eller om ni har ett annat förslag..de får kosta runt 3000:-

:-]
Senast redigerat av TheFinnishFlash (3 februari 2008)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Solfilmsmontör
950 Inlägg
3 februari 2008
#2
TheFinnishFlash skrev:
Vad tror ni om den här högtalarlådan ?

http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046

Vilket är bäst 10" eller 12" ?

eller om ni har ett annat förslag..de får kosta runt 3000:-

:-]

Köpte en sån låda med dubbla 10" i 2 ohms utförandet, fick det installerat igår kväll och jäklar vad det poppade på. Är hel nöjd med den lådan.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Avstängd
1 266 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
#3
Kornz skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Vad tror ni om den här högtalarlådan ?

http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046

Vilket är bäst 10" eller 12" ?

eller om ni har ett annat förslag..de får kosta runt 3000:-

:-]

Köpte en sån låda med dubbla 10" i 2 ohms utförandet, fick det installerat igår kväll och jäklar vad det poppade på. Är hel nöjd med den lådan.

Jaså ? smile vad använder du dig av för steg då ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

136 Inlägg
5 februari 2008
#4
Är med sugen på den lådan.. vet du vad det blir med frakt och sådant?


Solfilmsmontör
950 Inlägg
5 februari 2008
#5
TheFinnishFlash skrev:
Kornz skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Vad tror ni om den här högtalarlådan ?

http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046

Vilket är bäst 10" eller 12" ?

eller om ni har ett annat förslag..de får kosta runt 3000:-

:-]

Köpte en sån låda med dubbla 10" i 2 ohms utförandet, fick det installerat igår kväll och jäklar vad det poppade på. Är hel nöjd med den lådan.

Jaså ? smile vad använder du dig av för steg då ?

kör med ett dls ca12 steg som ger 400wrms i 2ohm. behövde inte ens köra upp gainen speciellt för att det skulle dunka :p

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

914 Inlägg
6 februari 2008
#6
Använder kickers låda med 1st 10" bas i och det funkar bra för att fylla upp ljudet i pendlar bilen.


TEAM dBAkuten
865 Inlägg
6 februari 2008
#7
Kicker Comp 2x10" eller Kicker comp 2x12" lådorna spelar sjukt bra. Mycket lättdrivna och låter bra mellan 200-500W rms.

MVH//Björn
www.dbakuten.se


tokfrans
982 Inlägg
6 februari 2008
#8
polaren har en comp 12" i färdig låda som vi driver med 650rms och det poppar.. big_smile


SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
6 februari 2008
#9
TheFinnishFlash skrev:
Vad tror ni om den här högtalarlådan ?

http://www.hifisoundconnection.com/Shop … /SFV/30046

Vilket är bäst 10" eller 12" ?

eller om ni har ett annat förslag..de får kosta runt 3000:-

:-]

Vad är det för bil?

I en tät 740 så kommer det bli skit med en sån, det kan jag utlova med 100% säkerhet!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök