hur ska jag laga mitt innertak ?

sharp
3 februari 2008 · 19 Inlägg

hej hej jag har en 740 gl -87 å jag har rivit ner innertaket men det gick i sönder efter som att det var vatten å skit på det. någon som har en bra lösning på hur jag ska kunna laga det eller göra nytt ?

kolla bilden ---> http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=244021

Senast redigerat av sharp (3 februari 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
4 februari 2008 · 3 404 Inlägg

Gjut i glasfiber, limma på tyg eller vad som nu önskas:Klart smile Kanske knixigt att jobba med polyester/epoxy i tak så testa med med en skiva/plåt och försök få till rätt fom. Lätt men det kräver säkert några timmar eller i värsta fall en helg.
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Larsson_Power Saabvilde!
4 februari 2008 · 1 708 Inlägg

Ojojoj ! Var värre än mitt, skulle inte ens ge mej på det där innertaket.. köp ett på en skrot istället..

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
sharp
4 februari 2008 · 19 Inlägg

haha tack för förslaget är det svårt eller så å få ihop det igen. har precis börjat meka med den e inte så duktig på sånt. eller är det lättare att jag köper nytt ? tongue

Senast redigerat av sharp (4 februari 2008)

Larsson_Power Saabvilde!
4 februari 2008 · 1 708 Inlägg

sharp skrev:
haha tack för förslaget är det svårt eller så å få ihop det igen lr ska jag satsa på att köpa nytt ? tongue

Hehe hoppas du inte tog det på fel sätt bara wink Jag skulle inte försöka laga det, hela pappen och allt är ju trasig, bättre att satsa på ett nytt / begagnat smile
MVH Larsson

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
sharp
4 februari 2008 · 19 Inlägg

haha tackar va tror det det kostar att köpa nytt då ?

sharp
6 februari 2008 · 19 Inlägg

ja nu har jag en liten fråga e det någon som vet vart man kan få tag på det mesta till en 740 gärna hemsidor big_smilebig_smile

ghost_boy83 CREW
8 februari 2008 · 2 594 Inlägg

köp ett nytt på skrot eller lima dit tyg i valfritt ämne kanske snyggt me ludd i taket?

Senast redigerat av ghost_boy83 (8 februari 2008)

christofferedil Yellow bug!
8 februari 2008 · 1 640 Inlägg

Haha, gör som jag, kör med ludd big_smile Går att tillverka något eget i plywood eller nåt att skruva fast. Sen limmar du något nytt tyg på. tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Superdtm i övrigt värdelös.
8 februari 2008 · 613 Inlägg

hr för mig att nya innertak kosta möe som faen.. så sattsa på ett bättre begangnat!

Karlzzon The One Evolution
8 februari 2008 · 1 627 Inlägg

be mamma sy ett nytt

Fäll ner pungen och landa
Zairon Tyskstuk.se
8 februari 2008 · 630 Inlägg

Orkar inte läsa alla inlägg, så chansar: Har du kollat skroten? eller någon annons på blocket, du kanske hittar en "reservdelsbil" eller nått liknande för inte så många pengar

sharp
9 februari 2008 · 19 Inlägg

aa jag e inne på att försöka få ihop det igen men det lär ju ta sin lilla tid ... håller på att letar efter vart vattnet kommer ifrån tror att det kommer ifrån en svart grej som hör ihop med taklukan men ska kolla upp det imön.. ska också börja med att svetsa min fram skärm big_smile för er som vill veta big_smile kommer nog lite mer bilder imon..

Senast redigerat av sharp (9 februari 2008)

Memme I'am AWESOME..
20 december 2008 · 2 783 Inlägg

Lånar denna tråden bara. tongue eller ja väcker liv!

Mitt innertak i bilen hänger i mitten och i passagerasättet, hur fixar jag det? smile


Firetraxxx, jag starta ingen tråd nu (: tongue hahaha

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Memme I'am AWESOME..
24 december 2008 · 2 783 Inlägg

Ingen som vet!?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Larsson_Power Saabvilde!
24 december 2008 · 1 708 Inlägg

emijl skrev:
Ingen som vet!?

Ett innertak är ju ihophäftat (oftast) på baksidan. Du kan ju sprätta bort häftorna och försöka sträcka ut taket igen? smile

God Jul!

Mch Michael!

Senast redigerat av Larsson_Power (24 december 2008)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang