Ta loss jordkabeln från batteriet ner till karossen och se till att det är helt plåtrent innan du sätter tillbaka kabelskon i karossen igen, rengör och slipa bort om det finns rost eller ärg på undersidan av kabelskon. Ta även loss eventuell jordkabel/fläta från batteri till motorblock eller från kaross till motorblock (som evilaudio skriver), gör samma procedur som med jordkabeln från batteriet ner till karossen.
Kablarna omkring generatorn bör du också kolla upp, kolla extra noga ifall det sitter en separat jordkabel från generatorhöljet till motorblock/kaross. Ifall det finns en sån så tar du loss den och rengör+slipar helt rent innan du sätter tillbaka den.
När du mäter spänningen, vart någonstans mäter du då?
Senast redigerat av Drönirettab (4 februari 2008)