Gas bas i hatthyllan?!

Turbo_Putte Med-lm
4 februari 2008 · 132 Inlägg

Har en kanske lite udda fråga men det är så att i min hatthylla på min saab 900 har jag monterat 2st 6,9or (se bild i profil) hade då tänkt att montera en Gas silver 12:a imellan dom men frågan är om det är möjligt? alltså får man bra tryck i basen då eller är det helt värdelöst? vet att det finns såkallade "open air" basar men funkar det med en "låd bas"  för själva skuffen i sig blir ju som en baslåda?

kan man montera den upp och ner eller blir det fel?

evilaudio
4 februari 2008 · 16 195 Inlägg

helt värdelöst vill ja säga.. bygg sen seriös låda istället smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Puttson
4 februari 2008 · 296 Inlägg

men bygg en lådan under den men då måste du förstärka hatthyllan.

evilaudio
4 februari 2008 · 16 195 Inlägg

bättre å bygga en seriös å rätt uträknad låda till den basen å sen spela den bakåt i bilen smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
SocialD
30 juli 2009 · 4 Inlägg

själv har jag planer på att stoppa i en gas 12" mellan 6x9orna i min mondeo sedan, och då har jag planerat att bygga lådan från golvet hela vägen upp till hatthyllan, i 19mm mdf och lite extra stabilisering uppe och nere med 6 vinkeljärn på vardera stället... de tror jag kan bli sjysst

Frissan
31 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Jag hade 4 st 12" i hatthyllan i min 9000 och det spelade, men hade blivit bättre bas med 4 st 6x9" istället tongue

Booyakasha!
Jez
1 augusti 2009 · 50 Inlägg

Softis skrev:
Jag hade 4 st 12" i hatthyllan i min 9000 och det spelade, men hade blivit bättre bas med 4 st 6x9" istället tongue

Det är klart att det spelar när du sätter in basar, annars vore det väl skumt? tongue Men frågan var ju vilket som spelar bäst, och det gör det ju lätt om man bygger en portad låda och har i bagaget-Precis som evilaudio säger.
Open Air är bättre att sätta in i en bil som har väldigt dåligt med plats och därför inte kan ha en låda. Lådor är i stort sett alltid bättre än Open-Air. wink

Senast redigerat av Jez (1 augusti 2009)

Gör om, gör rätt...
Frissan
1 augusti 2009 · 4 693 Inlägg

Klart han inte ska ha någon bas i hatthyllan. Enda anledningen till att jag hade det  var för att dom låg och skräpade och sen tyckte jag att det var en frän ide. Det var absolut inte mening att få bra/bättre ljud av det för det blir det inte.

Men det blåste skönt, behövde inte ha fläkten på tongue

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang