3310
Sök

Någon i detta avlånga land som kan nåt om C-lås till Saab 9000 -97.

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet vilcka kablar som är till C-låsmotorns lock/unlock? Enligt Elshemat till mitt larm så ska det sitta vid C-lås motorn i förardörren. Men vet ej vilcka kablar det är. Någon som vet?

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
4 februari 2008
#2
Röd och grön vilken som är vilken får du prova genom att ge jord till dom och se om låset går upp eller ner.
vill du koppla med 12v spänning är det istället lila och brun/vit samma där på upp och ner.
Testa ge stöm på dom och se vilket håll knapparna rör sig.
Lycka till.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
#3
Tack! Va bra smile Ska testa. Jag antar att "pulsgivaren" är 12volt späning eftersom jag testat med mätare och den ger ut slag (+) när jag klickar på fjärren.

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
5 februari 2008
#4
jepp brukar vara så då får man driva motorerna med den och inte nyckellägesgivaren...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
#5
Oki där ser man...man lär sig nåt nytt varje dag smile

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#6
Försökte kopla in kablabarna på lila och brun/vita men då sköt säkrinen på en gång. Men frågan är...larm enheten (Thor) har flera strömkablar, dels till till själva larm enheten och dels till centrallåsstyrningen.  Undrar om man ska koppla ur strömkabel till c låset och bara köra på strömen till till larmenheten. Sen en annan sak. Enligt elschemat jag fick med larmet så ska jag koppla minus (-) kablarna till batteriet, nu har jag bara jordat det i en metalldel i chassit, bara tills allt är framdraget å klart kan det ha någon inverkan? Enheten verkar juh funka en då så sätt.

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer


Sök