Färga läder

Rosu Ready for takeoff
4 februari 2008 · 367 Inlägg

Hej!
På förarsidan har lädret slitits ner ganska mycket så jag börjar störa mig på det. Finns det någon slags färgning eller liknande så man slipper se det tills man har råd att klä om den?

MVh
Robin

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Johnson
4 februari 2008 · 613 Inlägg

Ja det ska gå att "lacka" om det, kommer tyvärr inte ihåg vad färgen hette. Men sett resultat av det och det blev grymt bra.

Senast redigerat av Johnson (4 februari 2008)

Rover Mini (1991)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Rosu Ready for takeoff
5 februari 2008 · 367 Inlägg

Gör bra! Någon som vet vad färgen heter? Kanske finns på tygaffärer?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Mazzze Rekondare
9 februari 2008 · 8 Inlägg

Leather master har färg och klarlack.

Turbomatte Lackerare/Rekondare
9 februari 2008 · 834 Inlägg

Ja det går att reparera om skinnet ej har spruckit. Har gjort detta på ett antal bilar och fattas bara färgen så går det att ordna. Mr.Cap har ett väldans bra system för att återinfärga skinklädslar så hör med dom om dem kan hjälpa dig. Att försöka sig på att färga om själv utan expertis kommer bara att misslyckas då det är en svår process att få bra till 100%.

Så mitt rod är att anlita ett proffs eller byta ut hela stolen mot en bättre begagnad.

Lundgren_85 Lastbilschaufför
10 februari 2008 · 123 Inlägg

Om det bara är en retuch tills du har råd och inte bryr dig fullt hur det ser ut bara det inte är slitet finns det narvsvärta att köpa i de flesta hobby butiker. Det är alkohol baserat så ge dig inte ut och kör förrän det har torkat ordentligt och luftat ur bilen. Annars blir du ganska hög på det. Jaf färgade hela min inredning med Narvsvärta och körde bara några timmar senare. Kunde sitta i bilen medan jag backa de ut sen var jag nästan dyngrak.

Volvo 745 GL "Ingvar" (1992)
Rosu Ready for takeoff
10 februari 2008 · 367 Inlägg

tack för förslagen!
Det är inget stort område som är slitet så jag kommer inte lämna in. Jag ska kolla in lether master och narvsvärta smile

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang