4212
Sök

Slutsteg som passar till denna baslådan?

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#1
Jag har en MDS Fanatic FSB302 med två stycken 12" basar, och jag har ingen aning om vad jag ska ha för slutsteg. En bas ligger på 600w och 300WRMS, alltså blir det totalt 1200W, 600WRMS.  Men min fråga är då, eftersom jag inte har så mycket pengar, om detta biltema-slutsteg orkar dra basarna?

www.biltema.se   art. nr.   24-789   895:-

eller ska man ha detta slutsteget;  24-795   1395:-

Eller vad ska man ha för slutsteg som är billigt som orkar dra båda mina basar? Anledningen för att allt ska vara billigt är eftersom jag inte har så mycket pengar att röra mig med ^^.


Edit; La till ett slutsteg
Senast redigerat av 4ntr4x (6 februari 2008)

Skogsfan
649 Inlägg
6 februari 2008
#2
Jag tror inte att det där steget är bra alls för dem där basarna. Vad jag har hört är väll en lite grundregel man kan gå på att steget ska kosta ca dubbelt än vad basarna kostat på ett ungefär?
Det där steget skulle väll knappt driva en av basarna bra.

fast bara vad jag tror. Inte så insatt

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

7 100 Inlägg
6 februari 2008
#3
jag har en sån låda!
och ja kör med ett RAVELAND XCA 1200 från conrad.se,fast ja köpte fel från början,skulle ha haft RAVELAND XCA 700 för att få ut lite mer effekt!

EDIT:och dom här är billiga och funkar hur perfekt som helst smile
Senast redigerat av bmx (6 februari 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

202 Inlägg
6 februari 2008
#4
Faniskogen skrev:
Jag tror inte att det där steget är bra alls för dem där basarna. Vad jag har hört är väll en lite grundregel man kan gå på att steget ska kosta ca dubbelt än vad basarna kostat på ett ungefär?
Det där steget skulle väll knappt driva en av basarna bra.

fast bara vad jag tror. Inte så insatt

Vart har du hört att steget ska kosta dubbelt mot basarna!!!    2 st basar a´1000 :-  och ett steg för 2000:- så blir det bra då eller?

5 852 Inlägg
6 februari 2008
#5
Lägg 2495:- på ett mutant X 800.1 monoblock på www.dbakuten.se och ja lovar det kommer rocka som fan, ett plus är ju att det är ett klass D steg så det drar inte så mycket ström.


Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

2 201 Inlägg
6 februari 2008
#6
inget av dom stegen pallar. förvisso vet jag itne hur tungdrivna mds basar.
men du kan inte utnyttja dom till max i alla fall

tex http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1520
ett monosteg, med tillräcklig effekt. du kanske vill uppgradera dina basar senare för att få finare ljud

Solfilmsmontör
950 Inlägg
6 februari 2008
#7
Sinus live stegen verkar vara väldigt populära och dom är inte så farligt dyra iheller. Kolla på carbonize.se
Senast redigerat av Kornz (6 februari 2008)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Skogsfan
649 Inlägg
6 februari 2008
#8
Nisse-h skrev:
Faniskogen skrev:
Jag tror inte att det där steget är bra alls för dem där basarna. Vad jag har hört är väll en lite grundregel man kan gå på att steget ska kosta ca dubbelt än vad basarna kostat på ett ungefär?
Det där steget skulle väll knappt driva en av basarna bra.

fast bara vad jag tror. Inte så insatt

Vart har du hört att steget ska kosta dubbelt mot basarna!!!    2 st basar a´1000 :-  och ett steg för 2000:- så blir det bra då eller?

Jag menade inte att det måste men att det kan vara en bra vägledning. Men vad jag kan tänka mig så ifall man nu ska driva på ett par basar hyffsat eller fullt ut så brukar väll slutsteget bli dyrare än basarna..
Jag gav bara min åsikt.

Hur som så som många har sagt redan så verkar sinus live steget a-1500 vara ett bra prisvärt steg. Har ett själv men har inte hunnit testa det ännu, men ska vad jag hört spela väldigt bra för pengarna man betalar, ca 2300 kr.
Senast redigerat av Faniskogen (6 februari 2008)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930


Sök