4206
Sök

alla el slås utt när jag vrider på tändnings låset fult,,, vid start läget.

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej nu är det så här att när jag ska starta min volvo 740 på nyckeln och virder fult på tändnings låset så blir det typ som den jordar all el slås ut i 1sek. men kopplar jag in en knapp istället så funkar det. och batteriet är det inte fel på för vi har laddat det och så.
Senast redigerat av Gillberg (6 februari 2008)


Offroad Racing
3 123 Inlägg
6 februari 2008
#2
Klickar det bara en gång eller håller det på o klickar tills du släpper nyckeln?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Mr White
1 072 Inlägg
6 februari 2008
#3
skulle vara en fördel om du skrebv lite mer info!Bilmärke mm


volvoraggare
4 776 Inlägg
6 februari 2008
#4
fattar nada om vilken bil det rör sig om

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#5
Okey. nu är det så här att när jag ska starta min volvo 740 på nyckeln och virder fult på tändnings låset så blir det typ som den jordar all el slås ut i 1sek. men kopplar jag in en knapp istället så funkar det. och batteriet är det inte fel på för vi har laddat det och så.


Offroad Racing
3 123 Inlägg
6 februari 2008
#6
prova o knacka lite försiktigt på startmotorn, den kan ha hamnat i ett dödläge.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#7
henke_99 skrev:
prova o knacka lite försiktigt på startmotorn, den kan ha hamnat i ett dödläge.

men det funkar ju helt perfekt med knappen.


buffys
6 februari 2008
#8
Kass tändningslås då!

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#9
jag har provat att byga krans där bak men det blev ingen skildnad.


Bärs!
3 456 Inlägg
6 februari 2008
#11
Robban 245 skrev:
Aut eller man låda?

Precis, startspärren...

Garaget.org peakade 2008.

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#12
manuel.. men start spärr finns vell bara på automat?
Senast redigerat av Gillberg (6 februari 2008)


Mr White
1 072 Inlägg
6 februari 2008
#13
Gör ren alla jordpunkter...Tycker de låter som dålig jord nån stans...Vanligt fel på 740


305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#14
Vart sitter dom?big_smile men start motorn går ju runt när jag trycker på knappen:P och om det är dålig jord så har vell inte motorn någon gnista?
Senast redigerat av Gillberg (6 februari 2008)


Bärs!
3 456 Inlägg
6 februari 2008
#15
Gillberg skrev:
manuel.. men start spärr finns vell bara på automat?

sitter spärr på manuella åxå, men då är den bara ihop kopplad... skulle ju iof vara ganska otroligt att den skulle rammla isär.... hmm

Garaget.org peakade 2008.

305 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#16
men det var en kabel vi inte satt i växel lådan när vi satt dit den.. men tror den var till back ljuset:P
Senast redigerat av Gillberg (6 februari 2008)


BilstereoNörd
576 Inlägg
7 februari 2008
#17
Att allt "dör" när du vrider till startläget är fullt normalt på Volvo, de stänger av allt onödigt som inte behövs för att ge all ström till startmotorn!

Det låter ändå som att tändningslåset är kasst!
Eller hur kopplar du brytare som funkar???
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

305 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
#18
BAE skrev:
Att allt "dör" när du vrider till startläget är fullt normalt på Volvo, de stänger av allt onödigt som inte behövs för att ge all ström till startmotorn!

Det låter ändå som att tändningslåset är kasst!
Eller hur kopplar du brytare som funkar???
// Tommy

Nej jag har inte kopplat någon brytare:P vi har ju som sagt provat bytt krans som folk trodde det var fel på:P men får prova med något annat:P


452 Inlägg
7 februari 2008
#19
lättast att prova dålig jord är att ta en startkabel och sätt ena kontakten på batteriets - pol och andra kontakten i motorblocket. Funkar det då=Jordfel!

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

892 Inlägg
7 februari 2008
#20
Vad menar du med att det funkar med knapp? Du menar att du kopplade loss tändningslåset och satte dit en startknapp istället, och när du trycker på den så funkar det men inte med tändningslåset.
Isf så låter det ju som om tändningslåset är kasst.

Hur som helst så hade jag ett liknande fel på min gamla Scorpio. Jag hade ingen knapp men när jag vred om nyckeln så sa det klick och all el försvan i några sekunder, alla lampor...allt. Det berodde på dålig kontaktyta mellan batteripolerna och de kablar som sitter där på. Gjorde ren kontaktytorna ordentligt och skruva fast hårt, och sen var det inga problem.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd


Sök