Hej nu är det så här att när jag ska starta min volvo 740 på nyckeln och virder fult på tändnings låset så blir det typ som den jordar all el slås ut i 1sek. men kopplar jag in en knapp istället så funkar det. och batteriet är det inte fel på för vi har laddat det och så.
Okey. nu är det så här att när jag ska starta min volvo 740 på nyckeln och virder fult på tändnings låset så blir det typ som den jordar all el slås ut i 1sek. men kopplar jag in en knapp istället så funkar det. och batteriet är det inte fel på för vi har laddat det och så.
Att allt "dör" när du vrider till startläget är fullt normalt på Volvo, de stänger av allt onödigt som inte behövs för att ge all ström till startmotorn!
Det låter ändå som att tändningslåset är kasst! Eller hur kopplar du brytare som funkar??? // Tommy
Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare) Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Att allt "dör" när du vrider till startläget är fullt normalt på Volvo, de stänger av allt onödigt som inte behövs för att ge all ström till startmotorn!
Det låter ändå som att tändningslåset är kasst! Eller hur kopplar du brytare som funkar??? // Tommy
Nej jag har inte kopplat någon brytare:P vi har ju som sagt provat bytt krans som folk trodde det var fel på:P men får prova med något annat:P
lättast att prova dålig jord är att ta en startkabel och sätt ena kontakten på batteriets - pol och andra kontakten i motorblocket. Funkar det då=Jordfel!
Vad menar du med att det funkar med knapp? Du menar att du kopplade loss tändningslåset och satte dit en startknapp istället, och när du trycker på den så funkar det men inte med tändningslåset. Isf så låter det ju som om tändningslåset är kasst.
Hur som helst så hade jag ett liknande fel på min gamla Scorpio. Jag hade ingen knapp men när jag vred om nyckeln så sa det klick och all el försvan i några sekunder, alla lampor...allt. Det berodde på dålig kontaktyta mellan batteripolerna och de kablar som sitter där på. Gjorde ren kontaktytorna ordentligt och skruva fast hårt, och sen var det inga problem.
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd