3762
Sök

dimljus fram på volvo 740

355 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
hej har en volvo 740 gle 88  och har separat knap till dimljusen fram men kan bara starta dimljusen när helljuset är igång vill ha så de funkar att bara köra med parkeringsljus och dimljusen på.. nån som vet hur jag ska göra?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 februari 2008
du har antagligen tagit plus till brytaren från helljuskabeln, leta på parkeringsljus sladden i motorutrymmet koppla på en förgrening eller en sockerbit, dra in en kabel till kupén, koppla sladden in plus på brytaren så borde det funka

Jonas

355 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
har kopplat så jag har ström till dimljusen nu hela tiden bara trycka p åen knapp men jag kan inte sätta så bara perkeringsljusen är igång halvljuset startar samtidigt

355 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
bytet räläet till  ljuset så nu kan jag ha enbart parkerings ljus igång men  dimljuset går inte att anväda samtidigt  sätter jag på dimljuset först sen vrider knappen till lyset till miten läget då slår reläet från till dimljuset o de läger av .. kan inte komam på nån lösning på de hela o orkar inte dra om elen till dimljusen ..  nån som vet hur jag ska göra?

Lastbilschaufför
123 Inlägg
10 februari 2008
Jag tror nästan att det finns en färdig kabel för att sätta på imljusen oberoende av övrig belysning. Morsan har dubbla knappar till dim och extraljus i sin GL 88:a, och det är orginalkopplingar. Ta loss själva knapp panelen och kolla om du har någon extra kontakt som passar på knappen till dimljuset. inget farligt kan hända så var inte radd för att prova de kontakter du hittar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 februari 2008
Lundgren_85 skrev:
Jag tror nästan att det finns en färdig kabel för att sätta på imljusen oberoende av övrig belysning. Morsan har dubbla knappar till dim och extraljus i sin GL 88:a, och det är orginalkopplingar. Ta loss själva knapp panelen och kolla om du har någon extra kontakt som passar på knappen till dimljuset. inget farligt kan hända så var inte radd för att prova de kontakter du hittar.

japp finn kablage till de, går ju att köpa ett komplett kitt med dimmljus fästen knapp relä kablar hos volvo, men kostar några slantar

Jonas

355 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
lcykades fixa de nu så nu kan jag starta dimljusen så fort tändningen är på och ha de samtidigt som jag har p-ljuset igång ..  tack för hjälpen alla

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
3 juni 2008
Vad är det för dimljus som passar i min 850r spoiler på 740in???

Student 2008-. Lastbils chaufför

Sök