Fixa till skrapad lack - tips mottages !

Bluedude
8 februari 2008 · 26 Inlägg

Hejsan !

Fick häromdagen beskedet från min g/f att hon skrapat sidan på bilen mot garageporten.
Jag avser att på bästa sätt kunna sudda ut denna "lilla" fadäs men är inte riktigt säker på hur.

Bifogar lite bilder på hur lacken och listerna på sidan ser ut nu.
(vänligen ha överséende med dem extremt fula vinterhjulen tongue)

[img]x[/img]
[img]x[/img]
[img]x[/img]

Vad jag undrar är:
- Vet någon ett bra sätt att kunna fixa till detta på egen hand ?
- Då bilen har metalliclack, Canyon Red Metallic, undrar jag lite hur man gör för att fixa till listerna så det ser  bra ut tillsammans med resten av bilen. Det känns inte som att chansen att hitta utbyteslist med exakt samma lack är så stor.
- Är det ens värt mödan eller kommer det vara så pass svårt att dölja så att man lika gärna skulle överväga att lacka om hela bilen ?

Att lacka om hela bilen är inte så värst billigt har jag förstått efter att ha läst runt lite.
Har egentligen inga pengar att lägga på bilen de närmaste månaderna och om jag skulle göra det, så skulle jag hellre lägga det på styling. Men men, nu är det som det är.

Alla tips och tankegångar välkomnas !

Senast redigerat av Bluedude (18 februari 2009)

TTTTT
8 februari 2008 · 945 Inlägg

skulle nog tro att det där bara e å lämna på lack. Om du har halvförsäkring så kan du ju dra en vals å säga att den vart skadad när du stog parkerad på en offentlig parkering. Då behöver du ba pröjsa självrisken.
va då vart emot, hon har ju skrapat halva bilen mot proten.
Lacka om och byt girlfriend, eller behålla bruden å skit i å fixa bilen *S*
skämt å sido, inte lätt att bättra snyggt på så stora skador.
Man lackar inte om hela bilen, dom kommer å ta dörren och bakflygeln till närmaste kant, sen polerar dom ihop den gamla å nya lacken. Om den nu inte har blivit allt för solblek. Röd är ju en av dom färger som bleks mest.

blinka blått om du vill rejsa!
mstoltz Lackerare
8 februari 2008 · 159 Inlägg

Måste hålla med förgående talare!
Tyvärr är skadan för stor för att försöka dölja.
Och är du inte väldigt händig med lackering själv så är det bästa att lämna in bilen....dom lackar inte om hela bilen utan bara dom skadade områdena, sedan kör dom med "meryta"...dvs tex om skadan bara varit på dörren....så hade dom lackat om dörren men fortsatt en bit ut på både skärm och bakdörr.....sedan polerat så det smällt ihopa med resten av bilen.

Lycka till och hoppas det löser sig för dig!

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
Bluedude
8 februari 2008 · 26 Inlägg

Ok, ska kolla vad jag kan få ut via försäkringen sen blir det väl till att lämna in den.

Tack för bra svar o ha det gött !
cool

salleracing billackerare/bilbyggare
8 februari 2008 · 232 Inlägg

bara å lämna till lackerare...tyvär

Honda prelude "evil one" (1992)
Volvo 945 tic "v90 breddad" (1997)
Mitsubishi Eclipse spyder gst "Starwarsbilen" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang