men som det klickar så borde vell strömen gå fram?
Jo, men på din bil så tänds väl halvljuset när du vrider nyckeln i läge 2, så är det iaf på 240 från 85 och framåt. Då drar alltså hjälprelät men när du vrider nyckeln i startläge så försvinner spänningen till hjälprelät, orsaken är att halvljuset inte ska lysa under starten av motorn.
Min gissning är mao att klicket som du hör, är när hjälprelät slår ifrån och halvljuset slocknar.
men jag kan ju stänga av ljuset,, har jag på ljuset så tänds det på läge två. men vad tror du om min ide varför ska det slå ifrån för och gö så att inte startmotorn går runt?