3673
Sök

Krossad Framruta

143 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Hejsan.

Framrutan på min Volvo S70 skall bytas.
Någon som har ett hum om vad det kostar att byta??

PS: Kan ej ta det på försäkring eller liknande.

MVh..

Tyskstuk.se
630 Inlägg
8 februari 2008
Tar du det inte på försäkringen kostar det nog en hel del.. men mitt tips skulle nog vara att försöka få det genom försäkringen asså..
Är det bara en vanlig ruta, dvs utan elvärme eller nått sånt så kommer du undan billigast.. men har du något special eller nått så kan dom bli svindyra

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 februari 2008
utan försäkring går det nog på runt 6000 men är ej säker så lita inte till 100 på det jag säger
men till brorsans merca W124 gick det på 8900 dock är den ju bredare och större än vad den är till din volvo men mellan 5 och 7 tusen ungefär skulle jag tro

324 Inlägg
8 februari 2008
Finns en som säljer nya framrutor på blocket http://www.blocket.se/vi/7762509.htm?ca=11_s
Sen så är det bara att få någon att sätta i den.

Såg att biltema säljer rutlim......och jula eller så var det Clasohlsson som säljer elektrisk kittspruta..

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Tyskstuk.se
630 Inlägg
8 februari 2008
Får man fråga varför du inte använder försäkringen? Du behöver inte svara asså, men tänkte bara om någon hade någon "tips" på hur man kan gå till väga för att lösa det ändå smile

143 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Zairon skrev:
Får man fråga varför du inte använder försäkringen? Du behöver inte svara asså, men tänkte bara om någon hade någon "tips" på hur man kan gå till väga för att lösa det ändå smile

anledningen är att bilen har varit krockad. Har redan fått kontant ersättning istället för att de löste ut bilen från mig. Nu vill jag komma så billigt undan som möjligt.

Sök