Hej!
Jag har sökt och hittade 2 trådar som liknade mitt problem. Men inget svar dock.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 40&p=4Var ganska likt...
Det är så att igår så bara sluta basen att spela, slutsteget är tvärdött, inge protection indikering.
Bör kanske nämnas att jag spelade en sväng med en Bass test låt och efter de lukta de lite bränt, men det försvann...
Började då felsöka, och har gjort de i ett x antal timmar nu.
Alla kablar sitter som de ska.
Jorden är den samma som 2 år tillbaks, kletade kopparpasta den dagen jag jordade, taggbricka också.
Säkringen vid batteriet såg hel ut, men tog jag den och mätte på batteriet så var den tydligen död.
Bytte den, men ingen skillnad.
Sen så började jag mäta, det var då de skumma börja!
Säkringen var NY och HEL, satte i den i hållaren mätte på "batteriesidan" (första kabelstumpen) -->>12V
och på andra sidan nån volt bara.
Har grejat fram och tillbaks me hållarn och kollat kontakt m.m och ibland så är de helt plötsligt 12v på andra sidan också och även vid steget.
Såg dock att på insidan av hållarn så såg de nästan lite bränt ut och jag trodde (kanske väldigt dumt) men att jag hade Bränt säkringshållarn! Då den funka lite då och då...
Men sen kolla jag över remote etc. och remote ström kommer de fram till steget.
MEN + från batteriet försvinner när jag slår på stereon, steget lyser inte protect.
Provade att "brygga" remoten, tar + från + ingången till remoten, Inget händer.
Tar bort Remote kabeln, slår på bilen, mäter, och ser att + kabeln ökar i V ända till 14V.
aha?? tänker jag och bryggar remote ingången, woohoo steget startar.....i 2sek sen försvinner strömmen igen!
Är det så att kabeln är bränd? Även fast det är 12-14v (så länge inte Remoten är inkopplad i steget)
Eller är det slutsteget som är trasigt?
Bör kanske också nämnas att jag slopade säkringshållarn och tejpade fast säkringen direkt på +en och de gjorde ingen skillnad...
Har även ett relä kopplat ihop med stereon, men den är också hel och jag har haft den kopplad så i 2år....
Har jag missat något? Jo 80A är säkringen på.
Nu har ni något iaf att bita i

Mvh Patrik