Skadar förstås inte att kolla jordpunkten en extra gång, men jag är väldigt säker på att jorden inte har med ditt fel att göra eftersom mätningen visar spänningsförlust i pluskabeln. Att spänningen försvinner när remoten slås på beror på att den lilla ström som steget drar på tomgång, gissningsvis 1-2A, är tillräcklig för att orsaka förlust pga dålig kontakt.