Sälja ett projekt?

ForEvo
12 december 2005 · 32 Inlägg

Har drabbats av ångest, kraftig sådan, inte rört bilen på 6mån nu.

Vad ska jag göra?

Blir dessutom av med vårat garage om 3mån pg.a bråk med hyresvärden (vi är 2 som hyr)

Plocka ihop den org. och sälja den org?
Plocka ihop den som den är (ej helt klar) och sälja?
Eller riva hela bilen och sälja alla delar?
(Dv.s kjolar, vinge, fälgar, omgjord inredning etc etc)

http://www.garaget.org/?car=5727

Hållt på med "projektet" över 1år sad
Känns ju jävligt pissit att ge upp allt, men nu känns det somom jag slänger in handduken, efter uppsagd parkeringsplats, 2st inbrott, vandalisering och skulder över öronen på projektet känns det väldigt tufft att ställa sig på benen igen, speciellt med tanke på att man knappast får någon ersättning från de tidigare inbrotten heller. (Ligger hos tingsrätten väntar på rättegång)

PeppeVectra Peppe Vectra
12 december 2005 · 1 076 Inlägg

sorgligt sånt här. har också haft liknande problem men dock inte så här dramatiska.

Jag tror jag hade sett över om de är möjligt att plocka ihop bilen med de delar som finns nu utan en MASSA slantar inblandat..  bilen skulle ju dock behöva ha en lack i vilket fall som helst annars så går du enormt back på den, å de tycker ja inte de är värt.

Hellre göra vid den så gott de går gratis än å sälja den som den är.

De andra alternativet du hade att plocka isär den och sälja i delar är ju ett si så där alternativ med tanke på att så fort man plockar bort en bit av bilen så känns de som du plockar ut ett organ ur kroppen på dig själv, till slut känns de bara ännu värre.
Men de är ju fortfarande ett ekonomiskt alternativ.
men att tänka på då är ju om grejjerna kommer håll om du plockar bort dom? självfallet om du inte gjort något specifikt med dom, mn ändå en sak att tänka på.
Kommer bilen se redig ut när du plockat bort allt med tanke på extra hål som du tillverkat, skruvhål mm.

Jag hade försökt få ihop den som den är nu utan extra pengar på och kört den till en lakerare som villigt hade lakerat den svart med en enkel färg.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
ForEvo
12 december 2005 · 32 Inlägg

Lucifer84 skrev:
sorgligt sånt här. har också haft liknande problem men dock inte så här dramatiska.

Jag tror jag hade sett över om de är möjligt att plocka ihop bilen med de delar som finns nu utan en MASSA slantar inblandat..  bilen skulle ju dock behöva ha en lack i vilket fall som helst annars så går du enormt back på den, å de tycker ja inte de är värt.

Hellre göra vid den så gott de går gratis än å sälja den som den är.

De andra alternativet du hade att plocka isär den och sälja i delar är ju ett si så där alternativ med tanke på att så fort man plockar bort en bit av bilen så känns de som du plockar ut ett organ ur kroppen på dig själv, till slut känns de bara ännu värre.
Men de är ju fortfarande ett ekonomiskt alternativ.
men att tänka på då är ju om grejjerna kommer håll om du plockar bort dom? självfallet om du inte gjort något specifikt med dom, mn ändå en sak att tänka på.
Kommer bilen se redig ut när du plockat bort allt med tanke på extra hål som du tillverkat, skruvhål mm.

Jag hade försökt få ihop den som den är nu utan extra pengar på och kört den till en lakerare som villigt hade lakerat den svart med en enkel färg.

Karossen i sig är inte rörd på något sätt utvändigt förutom rostskyddsfärg på balkar etc, som inte syns, scoopet är på en separat huv och alla org. grejor som huv, stötfångare etc etc finns kvar.

Men klart, skulle vara skönt o få iväg allting, kanske någon vill ta över det, bygga färdigt, mycket är ju redan gjort.

Fast tjänar ju klart mest på att sälja bilen löst + grejorna löst, menar, bara kjolarna och lysen etc har ju kostat 20-30k, och allt arbete man lagt ner... sad

M1cha
12 december 2005 · 645 Inlägg

Tråkigt, riktigt tråkigt. Den va fin den... Hoppas det löser sig.

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Lindström Envis optimist
12 december 2005 · 454 Inlägg

Ja blir du utan garage är det svårt men om du får tag i ett annat så tycker jag att du borde fortsätta arbetet. Dels för att du förlorar allt för mkt annars men också för att jag tror du kommer ångra dig om du aldrig får se den färdig.

Davv3
12 december 2005 · 1 019 Inlägg

Håller med lindström! Ge inte upp tycker jag..Leta nytt garage och fortsätt! Den kommer bli hur grym som helst ju! wink  /Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Izual
12 december 2005 · 4 571 Inlägg

Synd med det som har hänt, men får du tag i ett nytt garage så tycker jag du skall fortsätta, den är för unik för att bara komma halvvägs

AdamOpel DraMinBil.nu
12 december 2005 · 1 016 Inlägg

nytt garage, nya tag.

det finns inga andra alternativ efter ETT ÅRS arbete!
så är det bara. Pengar kommer och går, men inte svett och tårar..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Attenator
12 december 2005 · 404 Inlägg

finns det ingen här på garaget som känner kallelsen att fortsätta ForEvos arbete? Alltid synd att återställa en bil till originalskick när man kommit så långt på vägen!

BMW 2002 (1972)
saab4life
12 december 2005 · 31 Inlägg

Den måste du ju fortsätta med,kommer att bli grymm!

ForEvo
12 december 2005 · 32 Inlägg

Problemet är, att jag bor i Umeå, finns inte gott om garage direkt, de är typ sällsynta, dom flesta mekar i skogen med bilen på stubbar och kvistar som verktyg, vi letade efter garage i 1år innan vi hittade detta, har hunnit hyra det lite över 1 år, men nu har vi 3mån på oss, vilket vi aldrig lär lyckas med.

Det finns ingen chans att jag hinner klart med bilen, alltså få klart all styling, det går inte.

Så därför var alternativet att sälja allting och starta något nytt sen när lusten är tillbaka och man har garage igen.

valkonen Bmw E36
12 december 2005 · 304 Inlägg

ForEvo: Det är aldrig omöjligt att få garage här. jag skickar dig ett pm.

Redbull Moderator+
12 december 2005 · 1 081 Inlägg

Hoppas det löser sig med garage och du kan bygga vidare. Jag flyttar denna till allmänt dock.

mvh

Vem jag?
Germax
13 december 2005 · 12 086 Inlägg

Orginal? Va inte lacken sönderslipad?
Visserligen ser det ut som du har en del jobb kvar på bilen.. personligen skulle inte jag vilja ge upp min bil bara sådär.. leta nytt garage!

ForEvo
13 december 2005 · 32 Inlägg

JapMax skrev:
Orginal? Va inte lacken sönderslipad?
Visserligen ser det ut som du har en del jobb kvar på bilen.. personligen skulle inte jag vilja ge upp min bil bara sådär.. leta nytt garage!

Lacken är inte rörd utåt, det som är slipat är där "ghia listerna" som man kallar det som sitter på dörrarna, typ plast paneler som flyter ihop med kjolarna, slipat och rostskyddat under dom, syns alltså inte när man sätter dit dom igen.

Sen är huven från en annan bil så den org. finns kvar, dv.s alla karossgrejor finns...

gabbes Utbildad Träarbetare (Snickare)
30 december 2005 · 5 Inlägg

ForEvo skrev:
Problemet är, att jag bor i Umeå, finns inte gott om garage direkt, de är typ sällsynta, dom flesta mekar i skogen med bilen på stubbar och kvistar som verktyg, vi letade efter garage i 1år innan vi hittade detta, har hunnit hyra det lite över 1 år, men nu har vi 3mån på oss, vilket vi aldrig lär lyckas med.

Det finns ingen chans att jag hinner klart med bilen, alltså få klart all styling, det går inte.

Så därför var alternativet att sälja allting och starta något nytt sen när lusten är tillbaka och man har garage igen.

På 3mån skall du väl nästan kunna få klart bilen....

Audi A4 1.8T Avant "Ådin" (2002)
Skoda Pickup 1.9 D "Skådan" (1998)
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
30 december 2005 · 605 Inlägg

kom igen på 3 månader får du gjort svin mycket.. tänk på när den är klar och den rullar ut på gatan.. finns det ingen här på garaget som bor i Umeå å vill hjälpa till?

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
ludde__mannen draminbil.nu
30 december 2005 · 1 382 Inlägg

precis hjälp grabben!! haha Är ju ett grymt projekt sm bara inte får försvinna halvfärdigt!!

valkonen Bmw E36
30 december 2005 · 304 Inlägg

Jag skulle gärna vilja hjälpa till på nått sätt men tyvärr så har jag för lite kunskap.

Scorren
31 december 2005 · 186 Inlägg

valkonen skrev:
Jag skulle gärna vilja hjälpa till på nått sätt men tyvärr så har jag för lite kunskap.

kunskap behöver du inte ha.... om du kan fixa en garageplats eller liknande åt han, så att han kan ha kvar bilen räcker...

Catch me if you can!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang