4900
Sök

Fixa en skev fälg, kostnadsfråga

Darth Vader
1 644 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Hej,

Sålde ett par fälgar häromdagen, 17" aluminium. för 2500
Köparen har därefter ringt och berätat att en av fälgarna är jätteskev, säger att det skall kosta 2500 och fixa det och vill då lämna tillbaka dessa.

Om det är så att det kostar så mycket får jag vara en god människa och ta tilbaka dem, men det känns helt orimligt. Ska det kosta mer och rikta än att köpa en helt ny likadan?

Någon som vet ungefär vad det brukar ligga på?
+ Om nån vet någon runt jönkping som fixar det billigare.

Braaaaap?

1 688 Inlägg
10 februari 2008
Var dom "jätteskeva" när du sålde dom då? Varför informerade du inte köparen om det innan big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Darth Vader
1 644 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Jag visste inte detta, de har legat i min källare sen jag krockade audin, säkert då som de fick sig en smäll.

Braaaaap?

1 688 Inlägg
10 februari 2008
Enklast är nog att du tar tillbaka dom, att en fälg kostar 2500 kr att rikta tycker jag låter rätt vettigt, att det är samma pris som en av dina fälgar kostar i inköp är ju för att du har billiga fälgar förmodligen big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
10 februari 2008
kolla med fälgfixarna vad d kan kosta att fixa! bara att maila dom!
http://www.falgfixarna.se/

1 050 Inlägg
10 februari 2008
Min förra däckmoj brukade visa hur man fixar till skeva fälgar i balanseringsmaskinen, han rullade fram dit fälgen var skev, sedan lade han en träbit emellan och slog till med släggan. 95% perfekt. Kostade ingenting alls. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
10 februari 2008
Kostar runt en 500 kronor å rikta en fälg

Hellre Nürburgring än vigselring

Sök