5173
Sök

Är det skillnad på EU cd skivor och nord amerikanska cd?

188 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#1
som rubriken säger, är det skillnad på amerikanska cd och våra? jag hade nämligen tänkt att köpa en nakamichi cd därifrån men hon som säljer den säger att den bara spelar nord amerikanska cd skivor hmm så stämmer det vad hon säger eller snackar kannadicken i nattmössan?


1 050 Inlägg
10 februari 2008
#2
olds88 skrev:
som rubriken säger, är det skillnad på amerikanska cd och våra? jag hade nämligen tänkt att köpa en nakamichi cd därifrån men hon som säljer den säger att den bara spelar nord amerikanska cd skivor hmm så stämmer det vad hon säger eller snackar kannadicken i nattmössan?

Jag har själv en komplett Pioneer anläggning från USA Multimedia inkl md-cd-dvd allt fungerar perfekt förutom radiodelen som tyvärr har fel frekvenser. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

188 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#3
E-30 skrev:
olds88 skrev:
som rubriken säger, är det skillnad på amerikanska cd och våra? jag hade nämligen tänkt att köpa en nakamichi cd därifrån men hon som säljer den säger att den bara spelar nord amerikanska cd skivor hmm så stämmer det vad hon säger eller snackar kannadicken i nattmössan?

Jag har själv en komplett Pioneer anläggning från USA Multimedia inkl md-cd-dvd allt fungerar perfekt förutom radiodelen som tyvärr har fel frekvenser. big_smile

ok, då kanske man chansar. jag har då aldrig hört att det ska vara nån skillnad på cdskivor


Egenföretagare
2 496 Inlägg
11 februari 2008
#4
E-30 skrev:
olds88 skrev:
som rubriken säger, är det skillnad på amerikanska cd och våra? jag hade nämligen tänkt att köpa en nakamichi cd därifrån men hon som säljer den säger att den bara spelar nord amerikanska cd skivor hmm så stämmer det vad hon säger eller snackar kannadicken i nattmössan?

Jag har själv en komplett Pioneer anläggning från USA Multimedia inkl md-cd-dvd allt fungerar perfekt förutom radiodelen som tyvärr har fel frekvenser. big_smile

VA ? :S kan din stereo inte spela Fm ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

8 156 Inlägg
11 februari 2008
#5
CD (Compact Disc) är ju en internationell standard. När man började med kopieringsskyddade cd:s så sa Sony ifrån. Dessa fick inte märkas med Compact Disc-loggan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 149 Inlägg
11 februari 2008
#6
tsdi skrev:
E-30 skrev:
olds88 skrev:
som rubriken säger, är det skillnad på amerikanska cd och våra? jag hade nämligen tänkt att köpa en nakamichi cd därifrån men hon som säljer den säger att den bara spelar nord amerikanska cd skivor hmm så stämmer det vad hon säger eller snackar kannadicken i nattmössan?

Jag har själv en komplett Pioneer anläggning från USA Multimedia inkl md-cd-dvd allt fungerar perfekt förutom radiodelen som tyvärr har fel frekvenser. big_smile

VA ? :S kan din stereo inte spela Fm ?

Jo men jänkarnas frekvenser går med 0.5 steg och inte 0.1 som här. Man kan lyssna på 100.5 men inte 100.4 osv.
Vissa Pioneer går det att ställa in på.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
11 februari 2008
#7
viccoA skrev:
tsdi skrev:
E-30 skrev:

Jag har själv en komplett Pioneer anläggning från USA Multimedia inkl md-cd-dvd allt fungerar perfekt förutom radiodelen som tyvärr har fel frekvenser. big_smile

VA ? :S kan din stereo inte spela Fm ?

Jo men jänkarnas frekvenser går med 0.5 steg och inte 0.1 som här. Man kan lyssna på 100.5 men inte 100.4 osv.
Vissa Pioneer går det att ställa in på.

Skumt, på min importerade pioneer så funkar allt super redan från början smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal


Sök