4900
Sök

Gjuta av addonläppar (740)

Kejsare
547 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Hej!
Ska låna en polares addonläppar till 740, och göra ett tappert försök att kopiera dom. Inte för att spara pengar, utan mest för vetskapen att man gjort dom själv. Men till frågan, hur gör jag detta bäst? Jag vill inte sabba lacken på originalen, och jag vill inte heller att delarna ska se ut som fan själv. Jag hade tänkt att lägga något skyddande på originalen, gjuta upp ett lager glasfiber som form, och ta två halvor liksom. Med lite vilja och spackel borde väl slutprodukten bli hyfsad. Vad tror ni?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

supermikaela
10 februari 2008
Har funderat på det här själv faktiskt. Tänkte så att man tar plastfolie på originalet, och sen kör fogskum runt skiten. Sen har du en form som du gjuter glasfiber i. Huruvida fogskummet klarar av det vet jag inte, men du har en form iallafall. smile Sen blir ju ytan inte ultimat heller, så det blir mycket spackla och slipa!

Kejsare
547 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Fogskum borde funka. Fast man får ju rigga några bitar papp så det inte bara rinner ner på marken. Fogskum klarar av polyestern, så ur den synpunkten är det ju grönt tongue. Eller menade du att man fyller exempelvis en hink med fogskum och sänker ner läpparna i?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

supermikaela
12 februari 2008
Nej jag tänkte mer med papp-idén. smile Gött att fogskummet klarar av det, har själv funderat på att gjuta av något till tufurtin. smile

Sök