Så nu kom man just hem från garaget pappa fixa tillbaka golvet sen fixade vi stols infästningarna kappade till dom o passade in så snart ska stolarna vara i ska bara bocka till nya stols fästen. Mina Sparco stols fästen gör att stolen kommer för långt upp tycker jag. Så får göra egna. Han även mecka av Fälgarna på Stagean så nu är dom hos gummigubben så imorgon får man tebax dom med nya fina vinterdäck.
Så blev det
Lite mer slipning och sen på med lite Limma och täta så blir de fint
Nu kom man hem efter en lång dag i garaget började med att hämta vinterdäcken till Stagen o skruvade dit dom. Sen fick jag lov att provköra den lite då Sen åkte jag till Skylinen o meckade ner växellådan en klump på 100-120 kilo. Sen skara jag bort allt som va list o monterings grejs runt bakrutan så det blir lättare för glas kille natt skära ur den. Påbörjade o pasa in mina plast skärmar o dom passade riktigt jävla skit dåligt. Men effter masa slipande så varte glipan mellan huv och skärmar bra då va de bara o börja förlänga dom är cirka 7-10mm förkorta så fixade en skärm idag ska fixa resten imorgon så då blir de lite bilder. så nu ska jag sova
Längesen man kollade i denhär tråden, ser bra ut! Vart hittade du annars mätarställningen till instrumentbrädet?
Och angående n1 vattenpumpen, la du märke till att den inte sitter helt rätt mot standard rb motorblocket där vid det ovala skruvhålet? Har ju en tendens att läcka om man inte limmar väldigt noga. Tänkte fråga för säkerhets skull där ennu en bild:
Ja flockningen blev grymm ser sjukt mycke bätre ut IRL. Har vart nere i garaget idag okså monterade Whiteline krängare och cusco o whiteline stag i bakvagnen. Imorgon får jag mina 17"are så kommer upp bilder på dom då hoppas alla kommer gilla färgen. Ska även i med stolarna ska även försöka fixa lite mer småsaker. En till grej idag så kom en ny huvudenhet till min bruksbil blev en Kenwood 2din. Kommer bilder på det med under Stagean sen har en lite hög med delar till den nu=)
Tack För alla trevliga komentarer roligt att höra. Motiverar att man ska köppa mer och bygga klart sin drömbil som man vill ha den.
och en lite bild bjuder jag på elelr blir nog 2
/Martin
New and old
Så ser det ut bak nu
elmer skrev:
Längesen man kollade i denhär tråden, ser bra ut! Vart hittade du annars mätarställningen till instrumentbrädet?
Och angående n1 vattenpumpen, la du märke till att den inte sitter helt rätt mot standard rb motorblocket där vid det ovala skruvhålet? Har ju en tendens att läcka om man inte limmar väldigt noga. Tänkte fråga för säkerhets skull ]
Mätarhållaren är ett ebay fynd va draperat med nån ful kolfiber plast film såg förjävligt ut men den passade riktigt bra och när man limmat och flockat det så blev det grymt bra. Jodå jag såg det har limmat nog hoppas jag. Men tack i alla fall
Så nu är jag på semester så kommer inte hända så mycket förutom att jag har beställt massa grejer igen Köppte 4st 235 45 17 TOYO R888 R däck till mina gula fälgar. Sen blev det massa blåa siliconeslangar till motorn. Så god jul min kära bil och ni andra GOD JUL och gott nytt år