Försäkra Garaget Hur har ni gjort?

Mr Pipen
11 februari 2008 · 123 Inlägg

Tjena.

Tänkte fråga hur alla har gjort med sina försäkringar på garaget där bilen står. Veta att själva bilen kan ha en så kallad "garage försäkring".

Men jag vill veta hur ni gjort för att tekna försäkring på alla verktyg och bildelar som finns i garaget. Är alla oförsäkrade eller hur har ni gort?

Har nämligen ringt alla försäkringsbolagen och hört mig om kring. Nästan inga vill tekna nåt åt mig och dom få som kan vill att man tecknar en företagsförsäkring på lokalen, men den gäller bara mig och mina grejer. Bli dyrt att behöva teckna 1 per/man.

HUR HAR NI GJORT:D

mvh marcus

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Smedsgård
11 februari 2008 · 50 Inlägg

har min pärla garageförsäkrad..

verktyg och allt annat går inte på någon bilförsäkring, det får ju hamna på en försäkring för själva garaget.

Audi A3 "2.0 Tdi" (2010)
ironhead volvoraggare
11 februari 2008 · 4 776 Inlägg

ja du nått sånt har jag inte men sånt bör ju ingå i hemförsäkrringen ju allt som skrer nära bostaden borde gälla på  hemförsäkringen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Mr Pipen
11 februari 2008 · 123 Inlägg

vet att man kan få 40 000 på hem försäkringen. för grejer som är utan för hemmet. Men nu till de krångliga jag står på garaget och kompisen hyra av mig. vi är 2 alltså gäller in försäkringen som man har genom hem försäkringen.

Dom ville att var och en skulle täckna en företagsförsäkring så skulle de täcka allt mot att man vissade upp kviyyo på grejerna man hatt i garaget.

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Mr Pipen
12 februari 2008 · 123 Inlägg

Konstigt tycker fler borde sitta i samma sitts som mig.

Alla kan väl inte va oförsäkrade eller yikes

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
13 februari 2008 · 146 Inlägg

jag o en polare har garage men ingen försäkring. då vi kollade upp med f-bolag o samma där att ingen ville försäkra. men det andra garaget vi hade var vi ca 7-9 st i hade inbrott o alla fick ut vad dom begärde på sina hem o bilförsäkringar. frågade f-bolaget om det skulle hända något om man kunde ta det på hem -bil försäkringen o det skulle inte vara några problem. även om som vi har garaget ca 3 km bort. men dom nämde med ett värde på om det var 30 eller 40 tusen.utanför hemmet.


så kolla med din hemförsäkring o händer det något med bilen tar den så kallade garageförsäkringen det.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
Mr Pipen
15 februari 2008 · 123 Inlägg

de som mitt förskrings bolag betalar om de skulle bli inbrott eller brand är bara bilen efter som den är garage försäkrad. Men allt du köpt till som inte är orginal får du inte ut nåt för t.ex om du tar bort orginal kjolpaketet och ersätter de med ett eftermarknads så får du ut ett orginal om de blir förstört.

De jag vill ha försäkrat va mina verktyg som ligger i garaget och all bil delar som är lösa. Då fick var och en teckna en företagsförsäkring som kostade 2500kr/året med en själv risk på 8200kr om de skulle hända nåt. Men de va inte säkert att den teckte allt heller. + man va tvungen att ha kvar orginal kvittona på grejerna. Sen räknade dom ut slitage och sånt så du fick inte ut full värde av grejerna:(

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
15 februari 2008 · 146 Inlägg

vi hade inga problem o få vertyg m.m på hemförsäkringen. fick vinge o kjolpaket på bilensförsäkring paketet satt inte på bilen utan stod på golvet vid bilen. hade kort med det på bilen. stereogrejor o sådant gick också på bilensförsäkring. men fick betala två självrisker. fick avskrivning på vissa verktyg. men sen hade iaf jag kvitto på alla mina saker. köper inte en sak utan kvitto.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
Mr Pipen
16 februari 2008 · 123 Inlägg

Okej. Men god tar dom kvitton vid begagnat köp eller gällerde bara ny köpta grejer. Allt man tillverkat själv då som motorlyft, motorstativ och andra hjälp medel, räcker de med kvitto på matrialet då?

Du måste ha väldigt snällt f-bolag, betalar hellre 2 själv risker en köper allt igen kan ju inte bli billigare. Jag fick iallafall klara besked om att stylin inte gick genom mitt f-bolag.

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang