3688
Sök

Stulna däck och fälgar.. får nya ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Det är så att för ett tag sen så blev mina däck och fälgar stulna, jag anmälde detta och skickade in detta till försäkringen. Nu när jag kom hem så fick jag ett brev från trygg hansa där det står att "en däckhandlare vi har avtal med, Däckfynd AB i Helsingborg, kommer att leverera nya hjul till dig" Men om jag nu inte vill ha likadana ? jag menar jag har ändå planerat att köpa 22" däck och fälgar vad ska jag då med en uppsättning 18 tummare till ? är det inte så att man kan få pengar istället eller iaf en värdecheck ?

Inspiration comes standard

1 827 Inlägg
11 februari 2008
Det går alltid att förhandla till sig pengar av försäkringsbolagen...

Ring till dom och berätta att du vill ha kontantersättning istället bara.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Är det så enkelt da ? vad ska ja säga ?

Thorssa
11 februari 2008
Att du vill ha kontantersättning, är inte svårare än så...det värsta som kan hända är att du får ett nej. Och isåfall är du ju ändå i en bättre sits än tidigare. Du får likadana fälgar och däck fast NYA. Det måste ju vara enklare att sälja än de du redan hade.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
men grejen är ju den att som nya är dom värda runt 35 000 me däck o fälg o ja tror inte ens att ja kan få 25 om ja säljer dom själv ju

Administratör
2 992 Inlägg
11 februari 2008
För det första är det inte många 18"are som kostar 35k idag, inte ens bbs eller liknande. Vad dom är värda är ju det du får för dom när du säljer dom mao får du 15 för dom är dom värda det ju "om du förstår vad jag menar" Vad du ska få av bolaget är vad det kostar dig att skaffa nya exakt likadan med avdrag för ålder och slitage osv.....
ps det kan även innebära begagnat i fint skick och hittar en skadereglerare fälgar som är i godkännt skick på skroten för 5tusen kan han ev sätta kontatregleringen till det. "jag är inte 100% säker men jag tror det är så"
Senast redigerat av Goffen (11 februari 2008)

En kopp av den svarta såsen...

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
jo jo ja fattar vad du menar de e ju inte värt mer än va nån e beredd att ge men att DOM sa att hon kostar så mycket så att försäkringen betalar ut den summan minus självrisk men att nu så ska dom ersättas istället, men jag beställer hellre ett par fälgar från usa för 15000 som kostar tredubbelst så mkt här

med lem
1 147 Inlägg
11 februari 2008
kan du inte deala med Däckfynd AB i Helsingborg o lägga pengar emellan o plocka ut dom fälgarna du vill ha då?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
hmm joo ska kolla med dom om det inte går att fixa nått fan dom i Usa kostar runt 20-25 me frakt men ja kan lägga emellan men muta dom kanske big_smile

Sök