3565
Sök

Hjälp!! Behöver längre flat/flex kablar PS2

X40 Nordic
784 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej jag skulle behöva längre flat/flex kablar till mitt PS2. Har kollat på Elfa men utan att hitta rätt längd. Även kollat runt lite på några hemmsidor som säljer reservdelar men de kan inte få fram längre än de som redan finns. Någon som vet vart jag kan få tag på de eller någon som kan skaffa fram de till och med.
De är de som syns på bilden.
http://www.garaget.org/gallery/archive/28133/222476_7inkfc.jpg
Senast redigerat av m_a_c (11 februari 2008)


RM-operatör
667 Inlägg
11 februari 2008
#2
Har du prövat att prata med Elfa ifall de kan ordna?
Det går inte att göra egen,bara använda kontakten och skarva på andra sladdar?

Det slog mig, pröva att kolla på och med www.kjell.com ifall de kan. Dom har mycket grejjer=)
Senast redigerat av ShyGuy (11 februari 2008)


X40 Nordic
784 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#3
ShyGuy skrev:
Har du prövat att prata med Elfa ifall de kan ordna?
Det går inte att göra egen,bara använda kontakten och skarva på andra sladdar?

Det slog mig, pröva att kolla på och med www.kjell.com ifall de kan. Dom har mycket grejjer=)

Grejen är att allt som har med el att göra vill jag hellst inte ta i med tång då jag inte fattar speciellt mycket. så de där med att skrava och saker vet jag inget om då jag inte riktigt har sten koll på vad som passar med vad o.s.v.


Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
11 februari 2008
#4
har inte elfa så du kan göra egna kablar i rätt längd???


X40 Nordic
784 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#5
volvo_245 skrev:
har inte elfa så du kan göra egna kablar i rätt längd???

Inte vad jag har hitta de jag har hittat är i 20 cm längder.


Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
11 februari 2008
#6
Fabr Amphenol/Spectra-Strip
Flatkabel för klämbara kontaktdon med delning 2,00 mm. Färg: Grå. Polaritetsmärkt på ena kanten med blå färg.



  Delning: 1,00 mm
  Ledare: 0,09 mm2 (AWG28) 7×0,13 mm
förtent koppar
  Ledarisolering: PVC
  Kabeltjocklek: 0,9 mm
  Temp område: −20 till +105 °C
  Impedans: 83 Ω
  Kapacitans: 60 pF/m
  Max spänning: 300 V

kabel/kablage-kabel-flatkabel-och så kollar du vilken du ska ha sen trycker du på xx-xxx-xx : hänvisnigar
Senast redigerat av volvo_245 (11 februari 2008)


X40 Nordic
784 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#7
volvo_245 skrev:
Fabr Amphenol/Spectra-Strip
Flatkabel för klämbara kontaktdon med delning 2,00 mm. Färg: Grå. Polaritetsmärkt på ena kanten med blå färg.



  Delning: 1,00 mm
  Ledare: 0,09 mm2 (AWG28) 7×0,13 mm
förtent koppar
  Ledarisolering: PVC
  Kabeltjocklek: 0,9 mm
  Temp område: −20 till +105 °C
  Impedans: 83 Ω
  Kapacitans: 60 pF/m
  Max spänning: 300 V

kabel/kablage-kabel-flatkabel-och så kollar du vilken du ska ha sen trycker du på xx-xxx-xx : hänvisnigar

Ok kollat lite där men inte fått nån vidare störe förståelse. Troligtvis för att man är kass på sånt här. Men det jag kunnde hitta var att flexklablarna på 0.5 mm delning är de rätta i alla fall sen är de lite olika antal ledare i dom.
Senast redigerat av m_a_c (11 februari 2008)


X40 Nordic
784 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
#8
Ingen mer som kan hjälpa till ?? Eller har någon ide om en lösning



Sök