Har en baslåda i min BMW E36 328 cab nu på 12". Tyvärr tar den upp all plats så jag inte får in mitt vindskydd. Tänkte nu bygga en låda med en 8" bas istället. Men då är frågan (eftersom att jag är helt grön på basar) Vad jag ska ha för en? Vilken typ av låda är bäst? Lådan får max vara 28cm hög, där av kan jag inte köpa en färdig.
Väldigt tacksam för lite tips och funderingar kring detta..
Kolla med Tony på Ljudbyggaren, han brukar bygga 2x8" i nån låda som passar bra i just BMW cab's. www.ljudbyggaren.se
Lycka till...
2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue" www.ljudbyggaren.se
Ingen erfarenhet av bmw caben eller vet hur det ser ut riktigt men går det inte att på något sätt sätta in 8" högtalare i dörrarna och göra nån form av låda i dörren ? För tex http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10109 behöver inte något djupt monteringsdjup. Borde finnas liknande modell utav andra högtalare fabrikanter som kräver lite mindra monterings djup. Eventuellt tillräckligt litet för att kunna göra en liten smidig låda som får plats bakom sätena/under sätena ?