5180
Sök

problem med volvo orginalstereo...

369 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja, ja har ett litet/ stort problem med min volvo orginalstereo, den sitter i en s70 -98, ja har det stora ljudpaketet, dvs 8 högtalare och 3 cd-vxl i stereon. (sc-900) . Problemet är att när man sätter i en skiva, bränd lr vanlig så vill stereon inte ta emot skivan utan försöker att byta och när den byter till en annan så vill den byta igen och så håller på så. Ibland tar den emot skivan och då funkar det perfekt. Vissa har sagt att det är laserläsaren som är slut, och det låter rimligt, kan det vara ett annat prob. och i så fall vad?
Jag har kollat runt lite och sådna stereon kostar runt 2000-3000kr att köpa beg. och nya hos volvo lär ju gå på många tusen mer, så är det kanske värt att laga, vart och vad kan det gå på?

Avant för varje slant.

369 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#2
Problemet är löst, ja struntar helt enkelt i cdspeleran, jag har varit och köpt en FM-sändare, funkar väldigt bra och ja sprar tusenlappar...

Avant för varje slant.


Sök