2984
Sök

volvo 740 tuta funkar inte

:]
469 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja. min tuta på bilen funkar inte längre va kan de vara????

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#2
trasig tuta , korrision på kablarna till\på tutan , trasiga knappar , säkring smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

:]
469 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
trasig tuta , korrision på kablarna till\på tutan , trasiga knappar , säkring smile

tutan funka innan ja starta den sen har den inte funkat mer. knappen är inte trasig. har tutan säkring?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#4
typ allt har en säkring så ja tutan har en säkring:P kolla den först smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

The one and only
1 091 Inlägg
14 februari 2008
#5
Om du har orginaltutan kvar och om det är på 740n du menar så är antagligen tutan sönderrostad pga. allt sprut från hjulet (riktigt dum placering av volvo). Då är det bara att åka till biltema (eller anna tilbehörsfirma som säljer tutor) o köpa en ny som du monterar i motorrummet, nånstans vid kylaren brukar funka bra. O dra upp kablarna från den gamla tutan o ansluta dom till den nya. Det kan behövas nya kabelskora för att den ska funka men det är ju inte så svårt o sätta dit wink

Ja tutan har en säkring... har för mig det är nr.5? men är inte 100 på det....

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

:]
469 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#6
Volvo Knugen skrev:
Om du har orginaltutan kvar och om det är på 740n du menar så är antagligen tutan sönderrostad pga. allt sprut från hjulet (riktigt dum placering av volvo). Då är det bara att åka till biltema (eller anna tilbehörsfirma som säljer tutor) o köpa en ny som du monterar i motorrummet, nånstans vid kylaren brukar funka bra. O dra upp kablarna från den gamla tutan o ansluta dom till den nya. Det kan behövas nya kabelskora för att den ska funka men det är ju inte så svårt o sätta dit wink

Ja tutan har en säkring... har för mig det är nr.5? men är inte 100 på det....

men den funka inna jag åkte å sen sluta den fungera :S

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#7
absolute_volvo skrev:
Volvo Knugen skrev:
Om du har orginaltutan kvar och om det är på 740n du menar så är antagligen tutan sönderrostad pga. allt sprut från hjulet (riktigt dum placering av volvo). Då är det bara att åka till biltema (eller anna tilbehörsfirma som säljer tutor) o köpa en ny som du monterar i motorrummet, nånstans vid kylaren brukar funka bra. O dra upp kablarna från den gamla tutan o ansluta dom till den nya. Det kan behövas nya kabelskora för att den ska funka men det är ju inte så svårt o sätta dit wink

Ja tutan har en säkring... har för mig det är nr.5? men är inte 100 på det....

men den funka inna jag åkte å sen sluta den fungera :S

grejer funkar alltid innan dom går sönder:P kolla säkringen först å sen kablarna:) å sist tutan:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

The one and only
1 091 Inlägg
14 februari 2008
#8
Ja kolla så inte kablarna har hoppat dän. Annars kan det vara säkringen...
Om säkringen är hel så kan du mäta upp ifall du har ström fram till tutan. Det ska ligga konstant ström till tutan och jorden ansluts när du trycker på ratten.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

:]
469 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#9
turboforssen skrev:
absolute_volvo skrev:
Volvo Knugen skrev:
Om du har orginaltutan kvar och om det är på 740n du menar så är antagligen tutan sönderrostad pga. allt sprut från hjulet (riktigt dum placering av volvo). Då är det bara att åka till biltema (eller anna tilbehörsfirma som säljer tutor) o köpa en ny som du monterar i motorrummet, nånstans vid kylaren brukar funka bra. O dra upp kablarna från den gamla tutan o ansluta dom till den nya. Det kan behövas nya kabelskora för att den ska funka men det är ju inte så svårt o sätta dit wink

Ja tutan har en säkring... har för mig det är nr.5? men är inte 100 på det....

men den funka inna jag åkte å sen sluta den fungera :S

grejer funkar alltid innan dom går sönder:P kolla säkringen först å sen kablarna:) å sist tutan:)

kollade säkringen den var hel slog på tutan då börja den låta lite tongue

The one and only
1 091 Inlägg
14 februari 2008
#10
absolute_volvo skrev:
turboforssen skrev:
absolute_volvo skrev:

men den funka inna jag åkte å sen sluta den fungera :S

grejer funkar alltid innan dom går sönder:P kolla säkringen först å sen kablarna:) å sist tutan:)

kollade säkringen den var hel slog på tutan då börja den låta lite tongue

Då är det nog rost som var problemet smile Det skulle ju inte skada o byta den o sätta den på en lite vettigare plats där den är skyddad från all skit o smuts som hjulet attackerar den med tongue

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

:]
469 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#11
Volvo Knugen skrev:
absolute_volvo skrev:
turboforssen skrev:

grejer funkar alltid innan dom går sönder:P kolla säkringen först å sen kablarna:) å sist tutan:)

kollade säkringen den var hel slog på tutan då börja den låta lite tongue

Då är det nog rost som var problemet smile Det skulle ju inte skada o byta den o sätta den på en lite vettigare plats där den är skyddad från all skit o smuts som hjulet attackerar den med tongue

japp ska åka till jula sen. Klara kortet idag med big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 februari 2008
#12
absolute_volvo skrev:
Volvo Knugen skrev:
absolute_volvo skrev:

kollade säkringen den var hel slog på tutan då börja den låta lite tongue

Då är det nog rost som var problemet smile Det skulle ju inte skada o byta den o sätta den på en lite vettigare plats där den är skyddad från all skit o smuts som hjulet attackerar den med tongue

japp ska åka till jula sen. Klara kortet idag med big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

grattis då smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

:]
469 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#13
turboforssen skrev:
absolute_volvo skrev:
Volvo Knugen skrev:

Då är det nog rost som var problemet smile Det skulle ju inte skada o byta den o sätta den på en lite vettigare plats där den är skyddad från all skit o smuts som hjulet attackerar den med tongue

japp ska åka till jula sen. Klara kortet idag med big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

grattis då smile

tackar smile


Sök