5739
Sök

Vet nån om dom nya fordonsskatterna?

Jägermeister
910 Inlägg
13 december 2005
Trådstartare
Som vanligt ska fordonsskatterna höjas igen nästa år...sad
Hörde att fordonsskatten på bensinbilar ska gå upp igen samt att på en del nyare dieselbilar ska dom gå ner ganska mycket.
Samt att lb-reggade diesel bilar ska få förhöjd skatt igen.

Håller nämligen på att leta ny bil och eftersom fordonsskatten annars oxå är mindre här uppe samt att vi kan tanka för 5.50kr litern så skulle en diesel vara ett bra alternativ.
Och speciellt om skatten ska gå ner på dieselbilar...

Hörde själv om detta när jag var och besiktade bilen och en bekant besiktningsman berättade lite om det men han visste inte heller exakt vad som skulle ske samt hur mycket det går ner eller upp.
Någon som vet bättre om detta eller kan hänvisa till någon länk där info finns?

Mvh: Gemini78

En gång är ingen gång...

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
13 december 2005
Vad menar de med att fordonsskatten är mindre häruppe och bränslet kostar 5:50?? bor du i monaco eller??

Jägermeister
910 Inlägg
13 december 2005
Trådstartare
Nee... inte Monaco utan i Haparanda bara...
Kan tanka finsk polttoöljy för 5.50kr litern och har mindre fordonsskatt då vi bor i glesbygden och har långa avstånd till typ överallt.
Sparar ca 400-500kr på min toyota per år i skatt jämfört med tex om jag skulle bo i Sthlm och säkert hälften på försäkringen.
Hmm... polisradion går varm idag, måste bero på att det är lucia...

En gång är ingen gång...

645 Inlägg
13 december 2005
gemini78 skrev:
Hmm... polisradion går varm idag, måste bero på att det är lucia...

Roligaste aktiviteten i Happaranda? xD Skämt åsido.

Jag blir glad ifall det inte höjs för mycket, pröjsar bara 1.700:- på min 200 så de e lungt...

Jägermeister
910 Inlägg
13 december 2005
Trådstartare
Mjoo, är nog roligaste aktiviteten just nu att lyssna på polisradio och kolla runt lite på nätet då man inte kan dra ut och dricka pga jobb imorgon.smile
Otroligt många som åker fast för: obesiktad, oskattad avställd mm.=P
Bara 1700kr? Låter som ganska mkt det...
Betalar ca 1000kr på toyotan och tror att den väger mer än en 200sx.

En gång är ingen gång...

Sök