Ska snart byta min original ratt mot en sportratt och därmed försvinner airbagen.... För att inte lampan ska lysa hela tiden måste jag väl sätta ditett motstånd!? Var får jag tag på ett sådant och ungefär hur myckt kostar det? Det e eclipsen det ska göras på....
det du behöver är ett väldigt låg ohmigt motstånd för att bilen skall tro att (luftpåsen)sitter där jag har sett många som sätter en vanlig säkring där i stället vilket kommer göra samma jobb säkringen kan vara en vanlig 2.5 amp bilsäkring
det du behöver är ett väldigt låg ohmigt motstånd för att bilen skall tro att (luftpåsen)sitter där jag har sett många som sätter en vanlig säkring där i stället vilket kommer göra samma jobb säkringen kan vara en vanlig 2.5 amp bilsäkring
Okej låter toppen! Så det finns inget speciellt motstånd man ska köpa hos mitsubishi utan det handlar om egna ideer, typ säkring?
Föresten hur har du själv gjort? Det ser inte ut som att du har original ratt med airbag... :-)
Fick precis ett mail från mitsubishi! De skre följande: " Hej Får ej fram info från Mitsubishi Sverige ang urkoppling förarsida. Då detta inte är tillrådigt av auktoriserad verkstad tillhandahåller dom ej heller denna info.
Enl uppgift är det tveksamt om det vanliga motståndet för passagerarsida är kompatibelt till förarsidan. Ett annat alternativ är borttagning av indikeringslampa för airbag.
Passagerarmotståndet finns hemma och kostar 409.-. "
Vad tror ni om det han säger? Att bara ta bort lampan? Det borde orsaka en massa felkoder o en del problem eller??
Jag ska inte ge mig på bilen förrens 11e mars så jag tänkte kolla alla möjligheter först :-) Så jag inte står där sen med en ide o så funkar inte den....... Jag vill ha lite o välja på! :-)