Insplanet är ju sådär dock, jag har testat deras tjänst och tänker inte göra det igen. Dom har några bolag dom kollar med sedan skiter dom fullständigt i dom dessa bolag fyller kraven eller om man ens får försäkra.
Dom två gånger jag testat dom har jag blivit uppringd och rekommenderad Aktsam då det varit billigast, ett problem bara Aktsam försäkrade inte bilen på mig då man var tvungen att vara över 24 år för att få annat än trafik hos dom.
Beroende på var du bor kan jag även rekomendera sockenbolagen, (www.sockenbolagen.se) finns dom där du bor är dom troligast billigast om inte volvia är billigare men som sagt tidigare. Sätt dig och ring runt. (eller kolla direkt på försäkringsbolags hemsidor)
Jag skulle inte haft mindre än havlförsäkring på en bil vars värde ligger mellan säg 7-20k kanske sedan över det skulle jag övervägt hel och under möjligen trafik beroende på vad det skiljer. Även om bilen bara är värd säg 4-5k så kan det ju vara värt att ha en halvförsäkring om det inte skiljer mer än nån hundralapp per månad, skönt om bilen tex skulle bli stulen så får man ju ut en liten slant iaf.
Men givetvis beror ju försäkringsomfattning på premie.
Börjar tappa förtroendet för den där sidan också nu faktiskt. Fick ett samtal å killen som ringde frågade vad jag har för försäkring idag. Trygg Hansa svarade jag(det billigaste jag hittade till min bil) å då sa han att det lät dyrt. Dock så var den billigaste han hittade ändå 500 spänn dyrare än det jag har idag. Kan ju vara värt å testa iaf.
Håller med dig om sockenbolagen... billigt. Har aldrig krockat med en bil där så jag vet inte hur de är då...troligtvis helt okej.