2985
Sök

Problem löst!

LillNaisarn
16 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej! Som rubriken lyder så monterade jag Bi-xenon igår i bilen och upptäckte ett fel då jag var klar att det ville enbart funka i helljus läge och inte i halvljus,

Någon som har ngt tips om vad det kan vara för fel eller har bara almänna tips åt en?
Senast redigerat av LillNaisarn (16 februari 2008)

1 050 Inlägg
16 februari 2008
#2
Rör sig rimligen om ett "kopplingsfel" i kontakter kablage, relä eller dyligt. big_smile
Borde inte vara omöjligt att fixa...

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

LillNaisarn
16 februari 2008
Trådstartare
#3
E-30 skrev:
Rör sig rimligen om ett "kopplingsfel" i kontakter kablage, relä eller dyligt. big_smile
Borde inte vara omöjligt att fixa...

Tack för ditt svar!

Jag kan inte förstå själv isf vad det är jag kopplat fel
är bara + & - samt jord och resten man ska koppla är ju till balasterna och kontrollen som styr hel&halv ljuset är ju inget man kan koppla fel.

Gick ut och dubbelkollade och kunde inte se ngt fel, antingen har jag inte kopplat fel eller så är jag bara dum som inte ser det,

2 600 Inlägg
16 februari 2008
#4
ha du reducerat halvljus ? kanseke måste vrida på den?

gör som jag kör gubba racer=)

LillNaisarn
16 februari 2008
Trådstartare
#5
klimpan skrev:
ha du reducerat halvljus ? kanseke måste vrida på den?

Kanske jag som är dum men jag förstår inte vad du menar ?

2 600 Inlägg
16 februari 2008
#6
på många bilar så finns det vrid styrning eller hur man nu ska förklara det du kan vrida på den så få du mera ström till halvljuset. när du sätter dig i bilen så ha du säkert en ljuskälla där du kan vrida så tex dimlyset sätts igång eller nått vänster sida om ratten bruka den sitte kolla de. svårt att förklara tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 februari 2008
#7
Har du lyckats koppla annat än + + jord i kontakten så förstår jag att det inte funkar...

Lägg direkt plus och jord på ingången av ballasten som är till halvljuset, funkar det så har du kopplat fel...


LillNaisarn
16 februari 2008
Trådstartare
#8
bumpe skrev:
Har du lyckats koppla annat än + + jord i kontakten så förstår jag att det inte funkar...

Lägg direkt plus och jord på ingången av ballasten som är till halvljuset, funkar det så har du kopplat fel...

Jag har kopplat + & - på batteriet samt jord i karossen,
Kopplingarna till balasterna,Hel/Halv ljus box samt lamporna går inte att koppla fel,

Jag upptäckte problemet nu då jag var ut jag hade inte kopplat fel det var att det var glappt i ena kontakten, så ngt stort problem var det inte.

Tackar & bockar för alla som svarat!


Sök