Köra med avställd bil?

belalissh
10 mars 2011 · 21 Inlägg

Eller hur, Specielt om dom har papper från transportstyrelsen med stämpel att bilen var beskattad och försäkrat den 15 / 2  - 11

DÅ tror jag inte åklagaren i detta fallet Petra ***sson ( en brud) lägger tid och resurser på att skicka ärandet till polisen för undersökning för att ta reda på vilken tid jag körde och vilken tid bilen sattes på osv.

BMW 328 (2000)
belalissh
10 mars 2011 · 21 Inlägg

gamlingen skrev:

belalissh skrev:
fick lappen från åklagaren. De står inga tidpunk bara datum.

vill dom krångla så tar dom reda på det, åsså har du ju redan erkänt i tråden... både tidpunk och datum hmm

JAg har inte erkänt något? var är min underskrift på att jag erkänner brott? (H)? jag kan skriva hur mycket som helst att jag är skyldig men jag har bevis på datum! tror inte dom sitter här och kollar smile

BMW 328 (2000)
nordstromj
10 mars 2011 · 1 772 Inlägg

Volvofarfar skrev:

belalissh skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Åklagare? Trodde man bara fick böter rakt av? Eller har du varit "i blåsväder" tidigare?

Dom startar utredning om dom inte är 100% på om dom har rätt att sätta böter på plats! big_smile

Dom lägger Garanterat ner utredningen...dom har varken tid eller råd med sådan trams för sådan liten företeelse..

Är du säker på det..?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
gamlingen
10 mars 2011 · 5 198 Inlägg

Dom har säkerligen tiden vid stoppandet och tiden för påställandet om de vill driva vidare.

skanepiraten
10 mars 2011 · 466 Inlägg

En idiot fråga kanske ? :p men får man inte köra en avställd bil till och från verkstad?

Mvh

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Nitrometanskada Gött mos
10 mars 2011 · 1 096 Inlägg

gamlingen skrev:

Nitrometanskada skrev:

superpackman skrev:
lite OT men får man besiktiga en avställd bil?

För att en bil ska få vistas ute i trafiken måste den väl under alla oständigheter vara påställd?

jag har besiktat avställda bilar..

oförsäkrade också då?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
gamlingen
10 mars 2011 · 5 198 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

gamlingen skrev:

Nitrometanskada skrev:
För att en bil ska få vistas ute i trafiken måste den väl under alla oständigheter vara påställd?

jag har besiktat avställda bilar..

oförsäkrade också då?

blev lite fel,, kom på att jag ställde på precis innan jag åkte. och ställde av när jag kom hem.. åkte på att betala för 1dag.. så va det..

Tidigare kunde man åka avställd men med försäkring till besiktning.. gick bes bra så ställde man på.

Senast redigerat av gamlingen (10 mars 2011)

Nitrometanskada Gött mos
10 mars 2011 · 1 096 Inlägg

gamlingen skrev:

Nitrometanskada skrev:

gamlingen skrev:

jag har besiktat avställda bilar..

oförsäkrade också då?

blev lite fel,, kom på att jag ställde på precis innan jag åkte. och ställde av när jag kom hem.. åkte på att betala för 1dag.. så va det..

Tidigare kunde man åka avställd men med försäkring till besiktning.. gick bes bra så ställde man på.

Aha, då e jag med smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 mars 2011 · 17 486 Inlägg

belalissh skrev:
Kan ju tillägga att min bil inte hade trafikförsäkring eller beskattad. Dom kollade inte upp om den hade försäkring! Duma polis fan!!! big_smile

Är den avställd är den inte heller skattad eller försäkrad! Det hänger ihop.

Övrigt:
Man får inte köra med en avställd bil till besiktningen! Den ska vara påställd och försäkrad men visst får den då vara obes... Fast på besiktningen bryr de sig inte om den är avställd.

Polisen gör bara sitt jobb. De har alltid varit mycket trevliga mot mig i kontroller även om det gått för fort ibland så har de bara sagt "Sen kör du lite lugnare va?"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Smoke
10 mars 2011 · 692 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

gamlingen skrev:

Nitrometanskada skrev:

För att en bil ska få vistas ute i trafiken måste den väl under alla oständigheter vara påställd?

jag har besiktat avställda bilar..

oförsäkrade också då?

Jag besiktade min 9-3 cab förra vintern, avställt och oförsäkrad.

Besiktningen har ingenting med det att göra.

Nitrometanskada Gött mos
10 mars 2011 · 1 096 Inlägg

Smoke skrev:

Nitrometanskada skrev:

gamlingen skrev:

jag har besiktat avställda bilar..

oförsäkrade också då?

Jag besiktade min 9-3 cab förra vintern, avställt och oförsäkrad.

Besiktningen har ingenting med det att göra.

Okey, näe du har väl rätt i det. Fick själv spanska flaggan när jag skulle besiktiga min gamla 9000 första gången, (ett bromsrör sprang läck under testbromsningen) då sa han till mig att jag får egentligen inte köra hem den men han hindrar inte mig.

Men det är väl inte att rekommendera något av det smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 mars 2011 · 17 486 Inlägg

Smoke skrev:

Nitrometanskada skrev:

gamlingen skrev:

jag har besiktat avställda bilar..

oförsäkrade också då?

Jag besiktade min 9-3 cab förra vintern, avställt och oförsäkrad.

Besiktningen har ingenting med det att göra.

Och dessutom hade du väl sommardäck? Det har de inte heller med att göra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Smoke
10 mars 2011 · 692 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Smoke skrev:

Nitrometanskada skrev:

oförsäkrade också då?

Jag besiktade min 9-3 cab förra vintern, avställt och oförsäkrad.

Besiktningen har ingenting med det att göra.

Och dessutom hade du väl sommardäck? Det har de inte heller med att göra.

Ja det stämmer bra:)

Han skrattade och sa att han inte visste om hastighetsmätaren fungerade eftersom det hjulen bara spann då han försökte gasa.

Sen finns det säkert griniga besiktningsmän som kan ringa polisen och be dom vänta utanför då besiktningen är klar.

Men deras jobb är att kolla så att bilen är trafiksäker, sen om den är avställd är som sagt inte deras jobb

ticcen
19 april 2011 · 49 Inlägg

belalissh skrev:

Dieselsmurfen skrev:

belalissh skrev:
fick lappen från åklagaren. De står inga tidpunk bara datum.

Åklagare? Trodde man bara fick böter rakt av? Eller har du varit "i blåsväder" tidigare?

Dom startar utredning om dom inte är 100% på om dom har rätt att sätta böter på plats! big_smile

Hur gick det sen? Åkte du dit på det?

belalissh
19 april 2011 · 21 Inlägg

Blev kallad till Tingsrätten, men skrev på papper innan att jag erkänner brott!
Transportstyrelsen har ett register som skriver ner tiden när bilen blev påställd. Och där flög jag ditt. Då dom skulle bevisa det i rätten. Aja Kunde gått!!

BMW 328 (2000)
ticcen
2 maj 2011 · 49 Inlägg

Att dom är så påstridiga på att en bil har körförbud, helt sjukt ju. Att de inte lägger ner tid och pengar på misshandel och mord istället. Värdelöst!

Seth
2 maj 2011 · 3 354 Inlägg

ticcen skrev:
Att dom är så påstridiga på att en bil har körförbud, helt sjukt ju. Att de inte lägger ner tid och pengar på misshandel och mord istället. Värdelöst!

Värdelöst? Att de tar ett fordon som eventuellt kan ha fått förbudet för den kan vara en trafikfara tycker jag är bra, så de kan ha kvar sina uppgifter. Det Händer mycket i trafiken så de behövs.

Senast redigerat av Seth (2 maj 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
ticcen
2 maj 2011 · 49 Inlägg

Seth skrev:

ticcen skrev:
Att dom är så påstridiga på att en bil har körförbud, helt sjukt ju. Att de inte lägger ner tid och pengar på misshandel och mord istället. Värdelöst!

Värdelöst? Att de tar ett fordon som eventuellt kan ha fått förbudet för den kan vara en trafikfara tycker jag är bra, så de kan ha kvar sina uppgifter. Det Händer mycket i trafiken så de behövs.

Japp! Tycker att det var ett sjukt slöseri av rättsväsendets resurser! Två enkla val, struntat i att ta upp ärendet i rätten eller bötfällt på plats! (om det nu hade varit möjligt)

gamlingen
3 maj 2011 · 5 198 Inlägg

ticcen skrev:

Seth skrev:

ticcen skrev:
Att dom är så påstridiga på att en bil har körförbud, helt sjukt ju. Att de inte lägger ner tid och pengar på misshandel och mord istället. Värdelöst!

Värdelöst? Att de tar ett fordon som eventuellt kan ha fått förbudet för den kan vara en trafikfara tycker jag är bra, så de kan ha kvar sina uppgifter. Det Händer mycket i trafiken så de behövs.

Japp! Tycker att det var ett sjukt slöseri av rättsväsendets resurser! Två enkla val, struntat i att ta upp ärendet i rätten eller bötfällt på plats! (om det nu hade varit möjligt)

Slöseri är när man nekar och drar det till tinget trots att man är skyldig.. DET om något är slöseri.

o_lindh
3 maj 2011 · 347 Inlägg

ticcen skrev:

Seth skrev:

ticcen skrev:
Att dom är så påstridiga på att en bil har körförbud, helt sjukt ju. Att de inte lägger ner tid och pengar på misshandel och mord istället. Värdelöst!

Värdelöst? Att de tar ett fordon som eventuellt kan ha fått förbudet för den kan vara en trafikfara tycker jag är bra, så de kan ha kvar sina uppgifter. Det Händer mycket i trafiken så de behövs.

Japp! Tycker att det var ett sjukt slöseri av rättsväsendets resurser! Två enkla val, struntat i att ta upp ärendet i rätten eller bötfällt på plats! (om det nu hade varit möjligt)

Det är inte möjligt att bötfälla på plats om den misstänkte förnekar brott.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang