5474
Sök

Montera el-stolar i en SAAB 9-5?

3 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Tänkte byta ut förarstol och passagerarstol i min SAAB 9-5 2.3T ´98. Har kollat runt lite på bildelsbasen och började få lite hybris när det fanns stolar från 05:or och vissa med elmotor och liknande. Frågan som uppstår då är ju följande: går det att eftermontera elstolar i en SAAB 9-5 som inte hade det orginal? Är det någon skillnad i montering/fästen på stolarna från nyare bilar? Något modellår som är brytgräns för om stolar kommer passa i en 98:a?

Tacksam för alla svar! smile

3 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Ingen som har någon erfarenhet av detta?

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
18 februari 2008
vad jag har hört så ska det gå.. ska finnas kablar färdigdraget, bara en säkring som ska sättas i någonstans.. men som sagt är inte hundra på det...

3 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Ok, kanske säkrast att kolla med SDCC när jag är där och kollar på stolar, dem borde ju ha full koll.

Tack för svaret iaf smile

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
18 februari 2008
EvilP skrev:
Ok, kanske säkrast att kolla med SDCC när jag är där och kollar på stolar, dem borde ju ha full koll.

Det gör du nog rätt i, eller närmaste saab verkstad bör veta det wink

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 februari 2008
kwansa skrev:
EvilP skrev:

Det gör du nog rätt i, eller närmaste saab verkstad bör veta det wink

SDCC = Saab Development Center for Car recycling A.K.A. ANA i trollhättan, dvs dom kan Saab ganska bra wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök