Tja! Har problem att min mercedes 300d w123 drar ur strömmen medans jag kör, den laddar men bara när jag varvar och då ligger laddningen på strax över 13 volt, vad kan vara fel? har märkt att de inte sitter någon jordfläta mellan motor och kaross, kan det vara de?
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Tja! Har problem att min mercedes 300d w123 drar ur strömmen medans jag kör, den laddar men bara när jag varvar och då ligger laddningen på strax över 13 volt, vad kan vara fel? har märkt att de inte sitter någon jordfläta mellan motor och kaross, kan det vara de?
Kolla upp om det ska finnas någon fläta mellan motor och kaross, i så fall fixar du dit en ny.
Men en del bilar har ju istället en kabel från batteri till motorblock (tex Volvo 240/740), finns det ingen sån på din?
Passa även på att se över alla kablar omkring batteri och generator, det är bara fördelar att göra så.