3564
Sök

Dålig laddning mb 300d w123

1 418 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja!
Har problem att min mercedes 300d w123 drar ur strömmen medans jag kör, den laddar men bara när jag varvar och då ligger laddningen på strax över 13 volt, vad kan vara fel? har märkt att de inte sitter någon jordfläta mellan motor och kaross, kan det vara de?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
17 februari 2008
#2
Kan vara det, men det är mer troligt att det är kolen som är slut i generatorn. kostar 100 - 150kr hos mekonomen

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

1 418 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#3
om kolet skulle varit slut skulle den väl inte laddat över huvudtaget?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

263 Inlägg
18 februari 2008
#4
är dem ojämt slitna så kan du få heldum laddning. Kolla kolen annars har nog generatorn börjat ge med sig

Bjuuuu han!!

21 761 Inlägg
18 februari 2008
#5
Lindberg88 skrev:
Tja!
Har problem att min mercedes 300d w123 drar ur strömmen medans jag kör, den laddar men bara när jag varvar och då ligger laddningen på strax över 13 volt, vad kan vara fel? har märkt att de inte sitter någon jordfläta mellan motor och kaross, kan det vara de?

Kolla upp om det ska finnas någon fläta mellan motor och kaross, i så fall fixar du dit en ny.

Men en del bilar har ju istället en kabel från batteri till motorblock (tex Volvo 240/740), finns det ingen sån på din?

Passa även på att se över alla kablar omkring batteri och generator, det är bara fördelar att göra så.


Sök