Smakråd mobiltelefon (LG & Neonode)

NxV ElectroRaggare
17 februari 2008 · 883 Inlägg

Tja, det finns ju massor av dessa trådar, men jag tänkte bidra med mitt strå till stacken big_smile

Jag väljer mellan en LG KU990 Viewty och en Neonode N2.
2 Ganska olika telefoner, en är rätt stor och en är liten, men bägge med touchscreen smile

Skriv en rad ni som har någon av dessa telefoner vad NI tycker om dem, för/nackdelar.

(Behöver inga beserwisserkommentarer av "förståsigpåare" som aldrig ens hållit i telefonerna(som jag..))

Och nej, Jag vill inte ha en N95 eller en sony Ericsson.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
decib3L Körv
17 februari 2008 · 3 535 Inlägg

Jobbat som servicetekniker inom telefoni wink så mitt råd är LG's Viewty! big_smile

Truckdriving Man
hogberg Lärare
17 februari 2008 · 50 Inlägg

Jag har en neonode N2 och tycker verkligen om den, dessutom blir du ganska ensam om att ha en, vilket du inte blir med LG...N2:an är skitfet

"Om något funkar, skruva sönder det och kolla varför!"
Meerx
17 februari 2008 ·

Jag har en LG KU990 Viewty ....

Den funkar dunder bra big_smile

Gillar den, bra kamera, snygg design...

Nakdelen att de tar ett tag å lära sig den... Där de ju tutch hela... Men man behöver inte använda "pennan" som kommer till, de funkar me naglar också : )


Min röst ligger på LG KU990 Viewty big_smile

decib3L Körv
17 februari 2008 · 3 535 Inlägg

LG'n är nog lättare å få lagad än Neonode. Dessutom är neonode ganska gammal nu.

Truckdriving Man
NxV ElectroRaggare
18 februari 2008 · 883 Inlägg

Neonode gammal? den har väl precis släppts? (dock lite förlegat innre, det vet jag)

Jag söker inte en superdupertelefon som kan allt, det enda jag gör är ringa, sms:a och ta nån enstaka bild ibland.
Det är ALLT. 3G och sånt använder jag aldrig.
Dock är jag en sucker för tuchscreens smile  (har en Palm Treo 600 nu, DEN är förlegad!)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Meerx
18 februari 2008 ·

NxV skrev:
Neonode gammal? den har väl precis släppts? (dock lite förlegat innre, det vet jag)

Jag söker inte en superdupertelefon som kan allt, det enda jag gör är ringa, sms:a och ta nån enstaka bild ibland.
Det är ALLT. 3G och sånt använder jag aldrig.
Dock är jag en sucker för tuchscreens smile  (har en Palm Treo 600 nu, DEN är förlegad!)

Skaffa LG... Du blir inte besviken big_smile

NxV ElectroRaggare
18 februari 2008 · 883 Inlägg

Meerx skrev:

NxV skrev:
Neonode gammal? den har väl precis släppts? (dock lite förlegat innre, det vet jag)

Jag söker inte en superdupertelefon som kan allt, det enda jag gör är ringa, sms:a och ta nån enstaka bild ibland.
Det är ALLT. 3G och sånt använder jag aldrig.
Dock är jag en sucker för tuchscreens smile  (har en Palm Treo 600 nu, DEN är förlegad!)

Skaffa LG... Du blir inte besviken big_smile

Hur är den storleksmässigt?  ungefär i storlek med en "normal" Sony Ericsson, eller större?

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Meerx
18 februari 2008 ·

NxV skrev:

Meerx skrev:

NxV skrev:
Neonode gammal? den har väl precis släppts? (dock lite förlegat innre, det vet jag)

Jag söker inte en superdupertelefon som kan allt, det enda jag gör är ringa, sms:a och ta nån enstaka bild ibland.
Det är ALLT. 3G och sånt använder jag aldrig.
Dock är jag en sucker för tuchscreens smile  (har en Palm Treo 600 nu, DEN är förlegad!)

Skaffa LG... Du blir inte besviken big_smile

Hur är den storleksmässigt?  ungefär i storlek med en "normal" Sony Ericsson, eller större?

Ja har SonyEric...... W850i också... Den e lite större... Men inte mycke alls....
Knappt en cm breedare...

DasAuto
18 februari 2008 · 2 751 Inlägg

iPhone vettja

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
NxV ElectroRaggare
18 februari 2008 · 883 Inlägg

Nej, ingen iphone! pest!

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Rojpen
18 februari 2008 · 2 230 Inlägg

jag gillade utesendet mer på LG mobilen. sen så tror jag säkert LG är säkrare köp då dom är mer känd har aldrig någonsin hört om det andra märket. sen så gillade jag inte utsendet på den heller såsmile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Jimm
18 februari 2008 · 1 661 Inlägg

Jag har LGn, den funkar rätt bra, tycker många bilder blir suddiga men videos blir skitbra. Största problemet är att det inte går ha handsfree och laddaren i samtidigt, då säger väl nån att det är skit samma men det stör mig om man vill prata mkt eller se en film då tar strömmen slut så måsteman vänta en timme för att ladda. Jobbigt, speciellt eftersom det går i alla andra lurar.

kalle_fiat bäst
18 februari 2008 · 319 Inlägg

lg suger dunderpung! köpe en ny i augusti fått den utbytt 2gånger nu! hatar den jävla skit telfonen! så köp inte en sån!

NxV ElectroRaggare
18 februari 2008 · 883 Inlägg

kalle_fiat skrev:
lg suger dunderpung! köpe en ny i augusti fått den utbytt 2gånger nu! hatar den jävla skit telfonen! så köp inte en sån!

Hehe, inte så opartiskt inlägg smile

Inte många som har neonoden märker jag, lite synd för det är nog den jag är mest sugen på...

Fast det är ju gutt med bra videoinspelning på LG:n, så man kan filma bilen och lägga ut på garaget.. smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
saab93saab
18 februari 2008 · 122 Inlägg

Jag har en Neonode N2 smile
Jag har haft den sen slutet av nov och jag tycker att den fungerar utmärkt. Tycker att den är bra eftersom den inte är så klumpig. och den har alla funktioner man behöver.

DanThor Lagerhjon
19 februari 2008 · 178 Inlägg

Har de börjat med Neonode igen?? Fan jag har en gammal N1:a på mitt skrivbord, får hoppas att N2:an är bättre. Förra gången de kom så gick det ju inte sååå bra kan man säga. Kanske har de utvecklat programvaran lite till denna gång. Jobbar inom Mobilbranchen å kan säga att företaget jag jobbar på verkar inte ta in denna igen. För mycket strul tills de har bevisat motsatsen.

Har precis köpt en Lg Wiewty å är supernöjd. Kameran e riktigt bra om man tar sig tid att fixa lite inställningar.

kalle_fiat den telefon som nämns fanns inte ens i Augusti så den kan du knappast ha lämnat in 2ggr. Möjligtvis om du köpt en Prada.

Min röst går till LG. Om det skulle ske något med telefonen så finns det iaf garantiavtal mm vilket var svårt med Neonode förr itiden iaf.

bloppan Familje-räcer!
19 februari 2008 · 38 Inlägg

LG´n !

Helt klart bäst av dom två.

Använd : Mobil.se så har du tester å sånt där.. smile

Det är inte snabbast man ska vara, det är uthålligast som vinner.. :)
Jimm
19 februari 2008 · 1 661 Inlägg

DanThor skrev:
Har de börjat med Neonode igen?? Fan jag har en gammal N1:a på mitt skrivbord, får hoppas att N2:an är bättre. Förra gången de kom så gick det ju inte sååå bra kan man säga. Kanske har de utvecklat programvaran lite till denna gång. Jobbar inom Mobilbranchen å kan säga att företaget jag jobbar på verkar inte ta in denna igen. För mycket strul tills de har bevisat motsatsen.

Har precis köpt en Lg Wiewty å är supernöjd. Kameran e riktigt bra om man tar sig tid att fixa lite inställningar.

kalle_fiat den telefon som nämns fanns inte ens i Augusti så den kan du knappast ha lämnat in 2ggr. Möjligtvis om du köpt en Prada.

Min röst går till LG. Om det skulle ske något med telefonen så finns det iaf garantiavtal mm vilket var svårt med Neonode förr itiden iaf.

Jasså? vad är det för inställningar? Jag får fan inte till skiten, och jag har provat massvis, vissa bilder blir bra och vissa inte, speciellt om man rör sig det minsta eller har lite halvmörkt och några meters avstånd, då blir det gryningt och korningt som fan. På K800i som jag hade innan så alla bilder i genomsnitt mkt bättre ut. Då jämför man ändå en nyare telefon och 3.2Mpix med 5.

NxV ElectroRaggare
20 februari 2008 · 883 Inlägg

bloppan skrev:
LG´n !

Helt klart bäst av dom två.

Använd : Mobil.se så har du tester å sånt där.. smile

Jag har läst alla tester jag hittat, både på svenska och engelska om bägge telefonerna.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang