4438
Sök

Samåkningsproblem med betalning...

red daddy
18 februari 2008
Trådstartare
Som sagt, lite problemz...

Vi är 3 st som åker 6 mil/dag (mån-fre)

Jag har bil smile
Hon har bil smile
Han har ingen bil sad

Jag jobbar 2-skift
Hon och han jobbar "dagtid"

Jag och hon kör varannan vecka och han åker med hela tiden iochmed att han inte har nån bil.
Nu till frågan : Hur mycket ska han betala?

Thorssa
18 februari 2008
Trådstartare
Räkna ut vad bilarna har för milkostnader sedan får han betala en tredjedel av kostnaden för varje gång han åker med. Svårare än så är det inte...

9 108 Inlägg
18 februari 2008
Givetvis ska han då betala en tredjedel av bensinkostnaderna. Räkna i alla fall med 15kr/mil så är man ändå snäll tycker jag, det är dyrt att ha bil.

1 892 Inlägg
18 februari 2008
har en gubbe som åker med mig till jobbet, det är 6 mil om dagen, han betalar 500 / månad.. 
rätt billigt tycker jag själv som står med bil och är den som får skrapa rutorna och tanka.. smile

red daddy
18 februari 2008
Trådstartare
Lite knepigt e det dock... tack för tipsen men:
Jag samåker ju med "dom" (henne) varannan vecka" bara.???

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 februari 2008
avdrag kostnad från sattemyndigheter för bil är 18:- per mil x 6mil =108:- x 22 arbetsdagar = 2376:-delad per 3 st i bilen = 792 per person. Man kan säga att dom åker billigt och du betalar mest.
Nu är det upp till dig och förklara till dom hur det ligger till. Lycka till!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Old School Ford
600 Inlägg
18 februari 2008
Du åker med henne en vecka, hon åker med dig en vecka = lika. ingen av er betalar då det utjämnar sig veckan därpå.

Han den tredje parten som åker gratis ska betala.. han ska då betala henne den veckan hon kör. Dig den vecka du kör.

ska man vara noga så beror det på vilken bil du kör och den hon kör. alltså om hon kör nissan micra och du en cheva van så skilljer det i bensin m.m. men det är lite överdrivet nogräknat.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

red daddy
18 februari 2008
Trådstartare
Tack för de svaret! smile (och dom andra oxå wink )

red daddy
18 februari 2008
Trådstartare
red daddy skrev:
Tack för de svaret! smile (och dom andra oxå wink )

Jag kör Vr6 med tung högerfot och hon kör seat toledo -95 med väldig lätt högerfot... smile

274 Inlägg
18 februari 2008
Det känns ändå rättvist att han ska betala lika mycket till dig som henne oavsett vilken bil det är.
Efterssom era bilar slits så ska han betala lite mer än bara bensinpengarna tycker jag. Hur mycket han ska betala får nån annan räkna ut.

Morsan samåker till jobbet 13mil om dagen och betalar ca60kr/dag och då hämtar/lämnar de henne vid dörren.
De är 3 pers som åker och det är samma bil varje dag, vad den andra personen betelar är okänt pga att de är kompisar. = hon betalar 60kr/130km och tycker att det är billigt, ja hon har bil men hon gick med på att betala lite mer pga att hon slipper köra och annat jobbigt.

Sök