Roundcube skrev:
den känner av ändringar i strömmen i ciggutaget stog det.
Jepp, exakt så är det

Förbannat exakt visning av varvtal också, ner till närmaste tiotal visar den *efter* att man kalibrerat den

Och man kan tom kalibrera den för flera bilar så att man bara kan hoppa in i menyn och byta bil så ändras inställningarna till dom för just den bilen, smidigt som fasen.
Ganska otroliga små manicker det där, att kunna räkna ut tider etc bara genom lite matte.
Den använder som sagt en tri-axial accelerometer för att mäta g-krafterna när man kör och sen läser den av varvtalet från strömsignaturen i cigg-uttaget. med hjälp av dessa uppgifter (g-kraft + varv) så räknar den ut hur långt du kört, hur snabbt du körde den sträckan och hur många hästar du har i bilen.
Hästkrafterna får den ju fram rätt lätt eftersom det behövs en bestämd mängd kraft (hk) för att flytta en bestämd massa (bilens vikt) en viss sträcka på en viss tid.
Det låter ju jäkligt avancerat för någon som inte e så extremt bra på matte (mig tex

) men principerna är ganska enkla.
Vill någon köpa en Gtech Pro RR kan ni ju titta i min sig
